DIA DE LES ESCRIPTORES 2018

Cada any des de la Biblioteca Nacional BNE escullen una comissària encarregada d’organitzar el Día de las Escritoras per al 15 d’octubre. Aquesta vegada, i sota el títol de “Rebeldes y transgresoras”, li ha tocat el torn a la Joana Bonet i ha fet una selecció de 21 autores i un recull dels seus textos, en celebració i agraïment a la seva tasca, al seu esforç constant per ser, no només escoltades, sinó llegides.

Recordem, entre elles, a la nostra petita selecció. Perquè des del Club de Lectura Màrius, no hem volgut perdre l’oportunitat de llegir la proposta de Bonet i nodrir-nos d’aquestes autores. Que quina és la nostra selecció?

Rosario de Acuña, perquè “Tal vez no venzamos, pero habremos sostenido”. Juana Manso, perquè cridem “¡Todo le quitáis a la mujer!”. Aurora Bertrana, perquè “la dona ha de tenir consciencia de la pobresa espiritual amb la què ha viscut”. Rosalía de Castro, perquè “¿cómo creer que ella pueda escribir tales cosas?”. Ángela Figuera Aymerich, perquè “¿para qué sirve una mujer viviendo en puro grito?”.

Així us hem volgut fer aquesta gravació amb la nostra tria i us encoratgem a fer la lectura de la selecció complerta que també us deixem aquí enllaçada. La setmana passada i després de fer el vídeo, una de les nostres lectores va dir: “hem de posar el segon cognom com a signatura, si no com fem un homenatge a les escriptorEs si no posem la part que portem de la nostra mare?”.

Res més a dir. Mireu-nos, escolteu-nos i llegiu-les!!!!

Feliç Dia de l’Escriptora.

Club de Lectura Màrius

#clubdelecturamarius