Smart Talk científica amb Berta Casas a l’institut

La científica Berta Casas, membre del Grup Quàntic del superordinador Mare Nostrum de Barcelona, va oferir-nos una xerrada per videoconferència, en el marc de la celebració del centenari del naixement del científic i doctor lleidatà Joan Oró, investigador de la NASA que va ser el primer al món en sintetitzar l’adenina al laboratori, una de les bases de l’ADN. La videoconferència es va celebrar simultàniament al nostre institut i a l’institut Joan Oró i uns quants alumnes amb vocacions científiques van tenir l’oportunitat d’escoltar a aquesta conferenciant de primer nivell i fer-li preguntes sobre la Computació Quàntica, el futur de la informàtica? La Berta Casas va parlar dels algoritmes de cerca, molt utilitzats en les seqüències d’ADN (codi genètic), per trobar mutacions o possibles malalties.