Alumnes de 4t, d’Erasmus+ a Suècia

Des del 10 fins el 15 de Març 11 alumnes de 4t d’ESO i 2 professors han participat en una sortida promoguda pel programa europeu Erasmus + d’intercanvi d’alumnat. El nostre destí ha estat la ciutat sueca de Göteborg, a la costa oest del país. Només arribar ja ens vàrem adonar que feia fred: tot el país era sota dos pams de neu! El primer contacte va ser amb les famílies amb les quals ens allotjaven; ens van portar a casa seva. Una de les nostres alumnes vivia en una illa i un altre a una casa al mig d’un jardí, havia de creuar el jardí nevat per arribar a la seva habitació!

A la nostra estada vàrem visitar el museu marítim de la ciutat, la Universitat de Göteborg (on un professor lleidatà amb la samarreta de la Unió Esportiva Lleida ens va parlar de canvi climàtic), uns edificis construïts amb criteris de sostenibilitat i l’escola amb la qual fèiem l’intercanvi. Encara ens va quedar temps per conèixer la ciutat i els seus voltants. És un país molt organitzat i ecològic que encara es troba al mig de l’hivern. Han sigut uns dies de parlar molt anglès, conèixer una nova cultura i aprendre moltes coses noves sobre un país que ens ha agradat molt. Ara explicarem als nostres companys/es la nostra vivència a les classes d’anglès per a fer difusió de la nostra experiència.