Salut i escola

file.php

Dins del programa Salut i Escola un dia al mes el centre disposa d’una consulta d’atenció sanitària amb garanties de privacitat, confidencialitat i proximitat.

Aquest programa de salut és una actuació dels departaments de Salut i d’Educació de la Generalitat de Catalunya i està adreçat als alumnes d’ESO i Batxillerat, amb l’objectiu de formar, educar en salut i detectar situacions de risc dels adolescents.

El programa consisteix en dos tipus d’activitats: les col·lectives, en forma de tallers, xerrades monogràfiques, treballs de grup,etc…i una consulta individualitzada i personal anomenada Consulta Oberta en la qual l’alumne serà atès de forma absolutament confidencial.

Els àmbits de la salut que tracta el  programa són: Salut afectiva i sexual, Salut alimentària, Salut mental i Hàbits de salut (consum de tabac i altres drogues, altres addicions, exercici físic i dieta),etc.

La Consulta serà atesa per un/a infermer/a de l’Àrea Bàsica de Salut a la qual pertany l’institut.

Els alumnes poden accedir a la Consulta Oberta bàsicament a petició pròpia i en les hores i dies que s’esmenten en el quadre adjunt. Una altra via d’accés a la Consulta Oberta és a proposta dels professors, de l’equip psicopedagògic del centre, o bé pels propis pares.

Per a més informació, us podeu adreçar a la persona de referència de l’institut o a l’infermera del programa mitjançant els  telèfons i correu electrònic indicats.

Consulta Oberta a l’INS Maria Rúbies

Infermera: Eva Camats Escoda
Correu: ecamats.lleida.ics@gencat.cat
Horari consulta oberta institut: El segon dijous de cada mes d’ 11:00h a 13:30h
Lloc consulta: Aula Tutoria 1 (Peixera). Davant de consergeria.

Persona de contacte a l’Institut: Maria Cecília Domènech (Coordinadora Programa Salut i Escola)
Telèfon: 973 212208
Correu: mdomen49@xtec.cat