Fem ciència a l’aula

En el transcurs de la Setmana de la Ciència hem fet diferents experiments i activitats a l’aula, relacionats amb les diferents matèries de ciències i que tenen com a fil conductor la figura de Joan Oró, cèlebre investigador lleidatà, referent internacional en l’estudi de l’origen de la vida.

L’alumnat de 1r d’ESO ha descobert amb el microscopi la vida oculta que hi ha en una gota d’aigua. Han observat euglenes, paramecis i dàfnies.

L’alumnat de 2n ESO ha descobert el fenomen de la propulsió construint un coet d’aigua i els llançaments han estat espectaculars. Aquí en teniu una mostra.

L’alumnat de 3r d’ESO ha esferificat un refresc de Coca-cola. Aquestes esferes plenes de Coca-cola simulen l’estratègia del “drug delivery” en nanotecnologia, on l’objectiu és aconseguir nanoesferes que alliberin el medicament just on ha d’actuar i evitar així els efectes secundaris dels medicaments.

L’alumnat de 4t d’ESO, també ha fet coets d’aigua, però ha ampliat l’activitat profunditzant en l’estudi del moviment rectilini uniforme accelerat (MRUA).

L’alumnat de 1r de batxillerat ha visualitzat la conferència ”En busca de l’origen de la vida” que el científic i astrobiòleg Carlos Briones va impartir a l’IEI el 2021, amb l’objectiu de mostrar d’una forma divulgativa el que sabem de com es va originar la vida fa 3500 milions d’anys i com els primers passos de l’evolució van assentar les bases per la construcció de la meravellosa biodiversitat de la qual formem part.