Sessió del COM-TU dedicat al 8-M

El proppassat divendres 8 de març, els alumnes COM-TU de tercer d’ESO van dur a terme una nova sessió del projecte COM-TU. A l’hora de tutoria van passar per les aules dels companys de primer d’ESO i hi van desenvolupar les tasques següents:

1- Explicar als alumnes de 1r aspectes sobre el Dia Internacional de la Dona com els orígens del 8 de març, els del color lila com el color del feminisme i el lema de la diada d’enguany.

2- Lliurar els premis a les millors expressions escrites La dona que més admiro de cada grup i també escoltar activament la lectura del treball guanyador.

Us deixem informació sobre el lema del 2024 i diverses fotografies de lliurament de premis de l’expressió escrita.

Quin és el lema del Dia de la Dona del 2024?

Cada any, l’ONU escull un lema per celebrar la jornada del 8 de març. El lema del 2024 és “Invertir en les dones, accelerar el progrés”. S’ha triat aquest lema per emfasitzar la importància d’invertir en les dones davant de múltiples crisis globals, tot reconeixent que garantir els drets de les dones i les nenes és fonamental per al desenvolupament sostenible. L’elecció d’aquest lema subratlla la urgència d’actuar sobre aquestes àrees per aconseguir un canvi significatiu i durador a la societat:

– Reconeixement de les dones com a líders i prenedores de decisions en tots els nivells.

-Fomentar la igualtat de gènere com a eix central per al desenvolupament sostenible i la resposta a crisis globals.

– Promoure la inversió en polítiques i programes que beneficiïn les dones i les nenes.

– Abordar el dèficit de finançament en la lluita per la igualtat de gènere, reconeixent-ne l’impacte en el progrés socioeconòmic global.

– Potenciar el paper de les dones a l’economia, garantint-ne l’accés a recursos i oportunitats equitatives.