Acte de signatura de l’Agenda 21

Des dels seus inicis, l’institut Maria Rúbies ha assumit la seva part de responsabilitat per aconseguir un centre més sostenible. És per això que des del curs 2006/2007 participa en el programa de l’Agenda 21 Escolar de Lleida promogut per l’Ajuntament de Lleida.

Aquest dilluns, 2 de desembre, ha tingut lloc l’Acte de Signatura de Compromís amb l’Agenda 21 per al curs 2019-2020. L’acte s’ha realitzat a l’institut, al costat de l”arbre pel clima”. Les fulles d’aquest arbre són targetes elaborades per l’alumnat de 1r i 2n d’ESO, on han anotat reflexions i accions que podem fer per millorar les nostres conductes i hàbits i comprometre’ns amb el clima. Acompanyant els representants dels alumnes, ha assistit el director del centre, Claudi Vidal i la resta d’integrants de la Comissió de l’Agenda 21.

A més a més, els alumnes han presentat una mostra de les activitats que van tenir lloc el curs passat: elaboració de punts de llibre amb mesures o reptes de sostenibilitat per part de l’alumnat de 1r d’ESO, recollida de 54 mòbils participant al projecte “Mobilitza’t per la selva”; póster científic de l’estudi de la degradació de diferents materials elaborat per l’alumnat de 3r d’ESO i una aplicació per al mòbil que consistia en un joc per aprendre a reciclar correctament, creada per alumnes de 4t.

Al final de l’acte, també s’ha presentat una nova proposta amb l’objectiu de millorar la recollida d’envasos, la resta i la matèria orgànica. Crearem una “illa de reciclatge al pati” i els alumnes de 3r ESO que actuen com a guaites per prevenir i detectar l’assetjament entre iguals, ens ajudaran també a vigilar que aquest punt s’utilitzi i que els residus se separin bé.

Aquest acte ha de convidar a reflexionar sobre com els nostres projectes d’hort, reciclatge i consum, estalvi energètic, mobilitat… contribueixen a fer l’institut més sostenible i a promoure la transformació social i ecològica del nostre entorn.