3r visita l’estació meteorològica

El proppassat dimecres 27 de novembre, l’alumnat de 3r d’ESO va visitar l’estació atmosfèrica Terres de Ponent de Lleida. Allà, un formador els va explicar com funcionen les màquines que permeten mesurar els gasos que conté l’atmosfera d’aquesta zona de la ciutat com el diòxid de nitrogen, el monòxid de carboni o el diòxid de sofre. També van rebre una classe relacionada amb la climatologia i la contaminació de l’aire en una aula del Centre de Recursos on van poder comprovar com contaminen els vehicles de les ciutats, les fàbriques properes o la pols que ens arriba del Sàhara. La presència de contaminants a l’aire pot perjudicar la nostra salut i el medi ambient i per això és tan important conèixer la qualitat de l’aire del lloc on vivim.

En acabar el taller, els formadors van obsequiar cada alumne amb un boc’n’roll del Departament de Territori i Sostenibilitat per tal d’evitar l’ús de paper d’alumini i així no contaminar el planeta.