Experiències dels alumnes en el projecte Erasmus+

Dues noies del 2n ISO a Lisboa

L’experiència Erasmus de la Natàlia a Dublín

Després d’haver estat a Dublín més de dos mesos, tinc sentiments trobats. Ha estat una gran experiència, he pogut visitar i conèixer un país nou.

Els primers dies estava una mica espantada pel nou canvi mentre intentava aconseguir adaptar-me el més ràpid possible al nou idioma, en aquest cas l’anglès. He de dir que això en alguns moments m’ha causat una mica d’angoixa ja que aquí la població té un accent diferent.

Els primers dies va venir la meva germana per ajudar-me a instal·lar. Vàrem visitar la capital, Dublín. el The Temple Bar, on hi sol haver música en directe, la veritat és que va ser preciós. També varem anar a veure el castell de Dublín, el riu, el zoo…

Els següents dies ens varem quedar al poble on he estat vivint, Drogheda. És un poble molt gran i molt bonic amb moltes coses per visitar, amb la família amb què he estat hem recorregut gairebé tot el poble, les platges, les catedrals, els centres comercials etc.

També he de dir que com tot en aquesta vida, hi ha moments difícils en què ho deixaries tot i te n’aniries una altra vegada a casa amb la teva família i amb els teus amics perquè penses que no pots estar més temps lluny d’ells. Però això són només baixons, cal pensar que ells des de la distancia em recolzen i em donen ànims perquè continuï endavant. El dia que torni tot seguirà igual com abans de marxar.

A les pràctiques em va passar el mateix, els primers dies ningú m’entenia però la veritat és que al final posant tots una mica de la seva part ens hem acabat entenent. Al principi anava enganxada al traductor, perquè mentir-vos, però cada vegada l’he anat utilitzant menys perquè he aconseguit entendre’ls.

He fet les pràctiques en una institució educativa bastant gran amb uns 30 alumnes de diferents països, hi havia joves d’Afganistan, Somàlia, Romania… Molts es sorprenien quan sense voler parlava en Espanyol mentre els feia classes Alguns d’aquests joves, que sabien menys anglès que jo quan vaig arribar, estaven dividits en 4 grups segons el seu nivell anglès. Alguns dies vaig anar amb el professor al grup 1 on hi havia els joves que amb prou feines sabien anglès per donar un cop de mà, m’ho vaig passar molt bé. Sovint em fet excursions, vam anar a un lloc de crear contes, un altre dia vam anar a la pista de bitlles a jugar i l’últim cop vam anar al zoo.

Per acabar m’agradaria dir-vos coses que m’han sorprès com el fred que fa sempre, la pluja que sempre ens acompanya, la conducció en sentit contrari, fet al que a dia d’avui encara no m’he acostumat, no existeixen les persianes, i això no m’agrada perquè m’entra la llum molt d’hora, els cotxes no xiulen mai, són molt pacífics al volant, no trobes pisos gairebé tot són cases i la ciutat és plena d’autobusos.

La veritat és que el temps ha passat volant, però no mentiré si dic que he trobat a faltar Barcelona i tot el que hi tinc, repetiria aquesta experiència? SÍ.

L’experiència ERASMUS+ de la Liliana a Finlàndia

Mai havia pensat que acabaria marxant d’Erasmus i menys a Finlàndia.

Ha estat la primera vegada que he viatjat en avió i el viatge més llarg, tant temps  fora de casa increïble!!

La meva experiència ha estat molt bonica. Les pràctiques les he fet al American Finish Kindergarten, és un lloc increïble. Hi treballen professors de diferents països i els nens també son de pares de diferents països, no sols Finesos. Els nens tenen entre 2 i 6 anys i fan tot tipus d’activitats. Amb els més grans hem fet excursions, a més un dia a la setmana es celebrava un club de menjar i entre 5 nens i un professor, preparaven el berenar per a tots.

Al principi, l’adaptació ha estat una mica difícil, però després m’he anat fent amb el lloc, amb els costums i amb l’idioma. En el meu cas feia 5 anys que no feia anglès, però això no ha estat un impediment per a mi.

Crec que és una experiència que tota persona que tingui l’ocasió ha d’aprofitar l’oportunitat i gaudir-la, és una experiència única i increïble, la recomano sense cap mena de dubte.

L’experiència ERASMUS+ de la Katty a Grècia

La Clara i la Carla ens expliquen la seva experiència ERASMUS+ des de Portugal.