VIATGE A VALÈNCIA 1r DE BATXILLERAT

ff

A mitjans de febrer els alumnes de batxillerat, exactament 1r de l’itinerari científic i 2n del tecnològic vam dur a terme una sortida d’un total de tres dies, 10, 11 i 12 visitant el Parc Eòlic de les Colladetes, la desembocadura del riu Ebre,la Ciutat de les Arts i les Ciències de València i per acabar la central nuclear Vandellòs

El viatge va començar gaudint de les instal·lacions del Parc Eòlic de les Colladetes, a la localitat del Perelló on vam rebre tot d’informació sobre el funcionament i el manteniment dels aerogeneradors i del parc en general. En acabar aquesta agradable visita anàrem a la desembocadura de l’Ebre on vam poder dinar envoltats d’un paisatge preciós, tot de camps d’arròs i un ecosistema amb una fauna i una flora molt rica.
    Per rematar el dia pujàrem a un creuer que ens va portar exactament on acaba el riu. Al vespre vam arribar a l’alberg on dormiríem els següents dos dies situat a Benicàssim.
    Després d’acomodar-nos, sopar i fer un vol pel poble ens vam anar a dormir per descansar i poder començar el següent dia bé. El dia 11 el vam visitar la Ciutat de les Arts i les Ciències de València i el que ens va donar temps de  la ciutat.
    Va ser un dia molt complet.Vam començar amb el teatre de l’electricitat, més tard veiérem diferents documentals cada mig grup a l’Hemisfèric.Uns gaudírem d’allò més amb el vol de les papallones i l’altre grup amb mirant l’invisible.

Per acabar vam fer un taller, molècules gustoses, on vam aprendre diverses tècniques de que s’utilitzen en la cuina exquisida actual. Visitàrem una mica el museu i vam tenir una estona que la vam utilitzar per visitar la ciutat. Tornàrem a l’alberg i vam repetir el que vam fer la nit anterior.

L’endemà ja era l’últim dia i el temps ens havia passat volant.

Ja per finalitzar el viatge ens endinsàrem en el món de la radioactivitat amb la visita a la central nuclear de Vandellòs I.

Vam descobrir tot un nou univers sobre la radiació. El viatge s’estava acabant i ja només quedava anar a Cambrils a dinar.

Foren tres grans dies per a nosaltres sent una experiència inoblidable, que només ens queda recomanar-la a les següents generacions.