SORTIDA A VALÈNCIA 1r DE BATXILLERAT

ff

El passat mes de març els alumens de 1r de batxillerat vàrem fer una sortida pedagògica relacionada amb la matèria de Ciències per al Món Contemporani.

CRÒNICA DE LA SORTIDA A VALÈNCIA 2014

La sortida va començar el 19 de març, en quedar a les 08:00 h a l’Institut. Es va fer el recompte d’alumnes habitual i se’ls va dividir en dos autocars que farien un recorregut diferent, és clar, eren massa gent.

L’autocar A, controlat per la Montse Navarro, el Sebastià Cuadras i el Jesús Bahillo primer es dirigia a l’Hospitalet de l’Infant, per visitar les instal·lacions del Centre Tecnològic Mestral, les restes de l’antiga Central Nuclear Vandellós I. Després de passar l’intens control de seguretat de la central i així, aconseguir anar a esmorzar, van rebre una xerrada sobre tot el que calia saber abans d’endinsar-se a la planta. Allà van fer un taller sobre normes de seguretat de la central, l’equipament que han de portar els professionals i tot el que duen a terme al seu lloc de treball. Posteriorment van anar a visitar la part superior del reactor, on els van explicar moltes dades curioses i des d’on hi havia unes magnífiques vistes de tan alt com era.

El segon autocar, el B, va anar a visitar el Parc Eòlic "Les Colladetes", a El Perelló. Acompanyats pel Fulgenci Farré i la Sara Reixach, els van fer uns explicació sobre el funcionament del parc, els aerogeneradors i un seguit de condicions que calen per a que aquests es posin en funcionament. A més, van aprofitar per fer una explicació sobre les energies renovables, comparant-les amb les que no ho són. A continuació, van pujar a l’autocar i per uns caminets de sorra molt rurals van anar a parar a un aerogenerador des de la base del qual es podien observar les dimensions del parc.

Tot l’alumnat es va trobar a l’Ametlla de Mar, un poble costaner on van parar a dinar i descansar. Molts d’ells, encara que en secret, van aprofitar per fer una capbussada. D’altres, després de dinar es van dedicar a recórrer, per un camí molt ben condicionat, les cales que aquell dia semblaven paradisíaques. Havent dinat i reposat una estona, tots dos autocars junts van fer camí cap al Delta de l’Ebre, on els esperava un ferri que els portaria a fer una volta per la desembocadura del riu Ebre.

En acabar l’excursió pel Delta, es van muntar tots al seu autocar i van fer ruta cap a l’Alberg, per fi a sopar i a fer una mica d’exploració pel poble, Benicassim, i la seva platja nocturna on només hi eren ells.

Sonaven els despertadors i començava el segon dia. 20 de març, tocava passar el dia sencer a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València. Amb prou feines les cares dels alumnes eren de bon dia, tothom estava cansadíssim del dia anterior, i el que els esperava en la jornada que tot just començava tenia pinta de ser molt més esgotador. A les 09:00 tots van pujar al seu autocar amb un mateix pensament: dormir fins arribar al seu destí. En realitat, molt pocs ho van aconseguir, per l’ambient que hi havia a dins del vehicle.

En arribar, per la primera impressió que va tenir tothom, semblava que aquella Ciutat inclosa dins d’una altra ciutat els havia encantat. En aparcar l’autocar, tots anaven amb moltes presses perquè eren les 10:30 i els tallers previstos començaven a aquella mateixa hora. Es van afanyar tant com van poder i van arribar a temps, els uns a fer el Taller d’Electricitat i els altres al Taller del Buit. Després del taller, que per cert, a tots els van agradar molt, tenien una estona de lleure, fins les 12:30, que començaven els Tallers de Química i d’Electricitat (altra vegada, pel segon grup). En haver acabat els tallers, l’estona de lleure va ser molt aprofitada per recórrer els racons d’aquella fascinant ciutat de les Arts i les Ciències. A continuació, en reunir-se tots a les 15:30, van anar cap a l’Oceanogràfic, on es van trobar animals de tots els climes de la Terra. A les 16:00 hi havia un espectacle amb dofins, on la majoria de l’alumnat es va aplegar a les grades, juntament amb professors, que també semblaven gaudir molt. En sortir de l’Oceanogràfic, es van dirigir a la projecció en 3D "Flames. Històries d’una falla" a l’Hemisfèric. En acabar la pel·lícula, el dia a València arribava a la seva fi. Els van portar a l’alberg per poder fer l’últim àpat del dia i poder descansar després d’un dia que, efectivament, va ser tan esgotador com s’esperava.

Després d’haver dormit tant i fins l’últim minut, tocava començar l’últim dia, recollint tots els objectes personals i tornant a fer les maletes, ja que marxaven de l’alberg tot just després d’esmorzar. Es van fer una foto de grup, Batxillerat i Professorat, i es van acomiadar de l’alberg Argentina on, en dos dies, d’experiències n’havien viscut moltes. En estar tothom amb el cinturó cordat, els autocars van iniciar un recorregut invers al primer dia; l’autocar A va anar a visitar els aerogeneradors i el B al Centre Tecnològic Mestral. Els alumnes es van tornar a aplegar a Cambrils, a la hora de dinar, on gairebé tots van gaudir de la companyia de la sorra i les onades mentre es menjaven els entrepans. Finalment, en acabar-se l’estona de lleure, tothom estava tan cansat que demanava tornar a casa, i així va ser. Camí de tornada els autocars tenien les cortines tancades, uns perquè dormien, altres perquè miraven la pel·lícula que el conductor, per fi al tercer dia, havia aconseguit fer funcionar.

Maria Belen Mahia Vizcaino
1r batx A