L’Institut Manolo Hugué fomenta l’aprenentatge basat en projectes per promoure la creativitat i la innovació

L’Institut Manolo Hugué és un centre educatiu que destaca per fomentar l’aprenentatge basat en projectes en grup per a promoure la creativitat i la innovació entre els seus alumnes. Aquesta metodologia d’ensenyament permet als estudiants treballar en equip, investigar, crear i resoldre problemes, la qual cosa els permet desenvolupar habilitats com la col·laboració, la comunicació, la resolució de problemes i la presa de decisions.

Casos d’èxit d’aprenentatge i innovació

L’institut ha aconseguit diversos projectes reeixits en els últims anys, com la participació dels seus alumnes en el Challenge FP Vallès Oriental-Maresme. Els estudiants van haver de fer funcionar un banc de temps en el seu municipi, i per a això van haver de donar resposta a reptes organitzatius com els serveis que oferirien, amb quins mitjans ho farien, quines normes de funcionament tindria, com es repartiria el treball de l’organització del banc, i com es podria difondre i promoure el banc de temps per a implicar el nombre més gran de veïns possible. El projecte va ser valorat pel jurat amb criteris ODS (objectius de desenvolupament sostenible) i fomentant la innovació, la viabilitat, la comunicació i la sostenibilitat.

Un altre projecte reeixit va ser la participació de l’equip de 7 alumnes de 1r i 2n ESO en la fase final de la Copa Cangur, un concurs matemàtic en l’àmbit de tota Catalunya que es va celebrar a Montmeló. L’equip es va implicar de gom a gom, resolent una col·lecció de problemes matemàtics a contrarellotge i durant una hora, i finalment van aconseguir situar-se en el 5è lloc de tota Catalunya.

Finalment, quatre alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Manolo Hugué van crear una aplicació anomenada Ajuda’t, que té com a objectiu ajudar els adolescents a gestionar trastorns psicològics. Carla de la Hera, Júlia de la Fuente, Eva Castaño i Queralt Gaspar van ser seleccionades per a la fase final del concurs The Challenge by EduCaixa, on van presentar el seu projecte juntament amb altres 100 propostes de tot Espanya i Portugal. L’aplicació ofereix informació sobre diferents patologies psicològiques, un espai per a escriure sensacions i pensaments, i dos xats per a rebre ajuda professional.

L’Institut Manolo Hugué demostra que l’aprenentatge basat en projectes en grup és una metodologia efectiva per a fomentar la creativitat i la innovació entre els estudiants. A més, aquests projectes no sols ensenyen habilitats acadèmiques, sinó que també fomenten valors com la col·laboració, el treball en equip i la resolució de problemes. Els projectes reeixits de l’institut, com la creació de l’aplicació Ajuda’t, demostren que els estudiants poden crear solucions innovadores per als desafiaments del món actual.