INTERCANVI amb Holanda

15 de març

11 del matí. Sortim del Manolo Hugué. Anem amb autocar fins a l’aeroport. Passem tots els controls: ens fan llençar aigües i treure’ns les botes. Cap problema. Esperem l’avió tot dinant.

A les 5 ja hem aterrat. Coneixem els companys de Massluis i anem a casa seva a situar-nos.

A les 7 ens retrobem a l’institut, on soparem amb el menjar que ens han preparat els alumnes i famílies holandesos. El sopar és força animat, tot i que d’entrada ha costat que s’asseguessin barrejats els d’aquí amb els d’allà.

16 de març

9 del matí. El dia ha començat fred, però sense pluja. Hem anat a l’institut. En una aula amb grans finestrals, els companys holandesos ens han explicat com és l’institut, Massluis i Amsterdam.

A un quart d”onze, els alumnes han fet un joc de pistes: han hagut de trobar els llocs originals d’unes fotos que els havien entregat i fer-s’hi un selfie.

A la una ja havíem dinat. Hem agafat les bicis i hem anat a la granja a pintar esclops i a veure vaques i xais. Hem vist una ovella com trencava aigües!

Després, hem tornat amb bici fins l’institut (sota la pluja, com quasi tot el dia) i ens hem acomiadat.

17 de març

Avui fa molt fred: neva i fa vent. Els alumnes catalans són a casa dels holandesos. Bé, a casa no: n’hem trobades 3 passejant per Rotterdam amb els seus acompanyants. Ens expliquen que és “dia de noies” i aniran a veure botigues.

La ciutat de Rotterdam és molt bonica, plena d’edificis moderns, al costat d’alguna església gòtica. Però el fred mana i t’obliga a fixar-te en llocs interiors.

18 de març

En Dario no es troba bé, però la família en té cura.

Com que cada alumne està amb la família, no podem explicar coses en comú, però no ens podem estar de dir que la festa de la nit ha estat genial!

19 de març

Avui hem visitat Amsterdam: el Rijksmuseum i el museu d’Anna Frank. Del primer, només hem visitat la sala on hi ha el Night Watch de Rembrandt.

Del museu d’Anna Frank en destaquem les escales tan dretes i del vàter decorat amb floretes.

Hem passejat per la ciutat, per la plaça Dam, pels ponts dels canals, per les botigues i hem descobert un restaurant dins d’una antiga església.

El viatge ha estat llarg per culpa del trànsit, però han cantat cançons en castellà i en neerlandès.

Dilluns us explicarem més coses de les que han fet al cap de setmana.

20 de març

Avui hem visitat Delf: un poble tradicional holandès.

Hem anat a la “potterie” a veure com fan la ceràmica blanca amb dibuixos blaus. Típica d’Holanda, però el fang ve d’Anglaterra i la pintura original és de color negre. En fi, aquella màgia dels artistes!

Hem visitat l’església vella i la nova i hem pujat dalt del campanar: 400 graons de pujada i 400 de baixada (Ester, Quico i Jordi, hem fet EF per tot el curs!).

Hem vist les botigues de souvenirs i ens hem firat una mica: samarretes Puma…en fi, allò que fins i tot a Caldes podem trobar.

A quarts de quatre ja tornàvem a ser a l’institut amb els nostres companys holandesos.

21 de març

Aix! Que ja s’està acabant i no en volem marxar!

Avui hem anat a Rotterdam juntament amb els companys de Cardedeu (ells fan exchange amb altres alumnes del mateix institut que nosaltres), però sempre hem guardat la distància.

La primera visita ha estat a la torre EUROMAST. Bé, abans hem pogut veure el parc de sota, ja que fins ara les 10 no obrien. I un cop hem estat a dalt, vull dir a mig camí, -allà on s’espera l’ascensor amb vidres que gira-, encara ens hem hagut d’esperar més.

Uauuuu! Pujar tan amunt i veure tan espai és increïble! I ni una muntanya! Ah! I alguns hi ha pujat més d’una vegada.

Com que hem sortit de la torre tan tard, no hem entrat al museu, sinó que fent tot un passeig per la vora del canal, hem arribat a les cases cúbiques i al Markt. És un espectacle arquitectònic!

Ens han vingut a veure els companys holandesos, que monos! I hem pogut anar a dinat, comprar, voltar… cap al bus i cap a l’institut, que és l’última tarda i encara queden coses per fer!

22 de març

Últim dia. Cares de tristor, però amb aquella alegria continguda de tornar a casa i amb aquella il.lusió que aviat es tornaran a veure.

La tornada ha estat plàcida: els pares holandesos ens han acompanyat a l’aeroport, l’avió ha sortit i arribat a l’hora…però una maleta ha arribat trencada. Ho hem denunciat i hem anat a buscar el bus que ens havia de tornar a Caldes i…no hi era. Ha arribat una mica tard, però hem arribat bé.