Exposició del dossier FP DUAL de la promoció 22-23

El passat dilluns 12  juny els alumnes de 2n curs del cicle Formatiu d’administració i finances han realitzat l’exposició del seu dossier d’FP DUAL.

Per fer la modalitat de pràctiques DUAL, els alumnes que estudien en aquesta modalitat del cicle han d’elaborar un dossier de l’estada a l’empresa, documentant les evidències del progrés de la seva formació i aprenentatge.

Les exposicions del dossier constitueix una part molt important de l’avaluació de les seves pràctiques. En la modalitat DUAL amb les seves 1000 hores de treball a les empreses, les pràctiques esdevenen un agent formatiu més.  A les exposicions també es convida als tutors d’empresa dels alumnes, perquè formen part de les valoracions finals i de les deliberacions de l’avaluació final de l’alumne.

Les exposicions dels dossiers han tingut els següents punts:

• Dades de l’estada.
  • Descripció i activitat principal de l’empresa.
  • Expectatives i objectius personals a les pràctiques
  • Descripció mensual dels aprenentatges adquirits, explicació de l’evolució de les tasques realitzades a l’empresa durant les pràctiques.
  • Valoració de les pràctiques: Valoració dels coneixements i habilitats adquirides a les pràctiques, punts forts i febles de la teva tasca administrativa.
  • Presentació de fotos, documents o procediments realitzats a les pràctiques.
  • Reflexió personal de les pràctiques.

A través d’aquestes exposicions, l’alumne reflexiona sobre la utilitat i vigència de la formació rebuda al cicle i el professorat recull amb el testimoni de l’alumne, els requisits actuals de feina als departaments administratius.

Al curs 22-23 que ara finalitza, un 30 % dels alumnes han realitzat les seves pràctiques en la modalitat DUAL i s’espera que en el curs 23-24 aquesta dada es dupliqui.

L’equip docent dels cicles formatius agraeix la feina feta tant als alumnes com a les empreses, que confien en la formació que fem a l’Institut Manolo Hugué.