Cursos Desing Thinking

Els dies 19 i 21 de juny, el professorat de cicles formatius del Ins. Manolo Hugué han realitzat una formació en Design Thinking. Aquestes formacions s’ emmarquen dintre de les actuacions de les aules d’ emprenedoria que formen part del programa Emprèn FP.

L’objectiu de la formació  és oferir les actuacions   necessàries per a promocionar l’emprenedoria a l’Institut Manolo Hugué. El primer objectiu és dotar al professorat de cicles dels   coneixements necessaris sobre emprenedoria i la  metodologia Design Thinking als professors del Institut   Manolo Hugué.

Aquesta formació ha anat enfocada a com es pot aplicar la   metodologia Design Thinking a l’aula i com crear un   ambient d’innovació en el qual els alumnes puguin   desenvolupar la seva creativitat.

Durant les dues sessions de 5 hores cadascuna, s’ha treballat en les  fases i eines clau per conèixer la metodologia  Design Thinking i com aquesta pot ser portada a   l’aula per a generar entorns creatius i promoure   l’emprenedoria entre els alumnes del Institut  Manolo Hugué.

Durant dos torns, un de matí i un de tarda, el  professorat de l’institut ha treballat sobre un repte  real de l’aula, el qual els ha permès viure de primera   mà les possibilitats que ofereix la metodologia  Design Thinking i els resultats que poden obtenir

Concepte Design Thinking inclou:

• El Design Thinking és una metodologia per a  generar idees innovadores
  • Cerca entendre i donar solució a les necessitats  reals dels usuaris
  • Ens ajuda a simplificar els processos en grans  reptes
  • Gràcies a les diferents dinàmiques cerca que el  procés sigui divertit

El centre docent disposa a la seva aula d’emprenedoria de les plantilles dels documents per fer la metodologia.  També es disposa dels “Daus” utilitzats als challenge FP on apareix també la metodologia.

Amb la formació, els mitjans i l’ aula d’ emprenedoria, la metodologia Design Thinking permetrà als alumnes utilitzar una eina de creativitat que els permet treballar en els seus projectes. L’objectiu és fomentar idees i plantejaments innovadors per oferir nous serveis i noves solucions a les tres famílies professionals de l’ Institut Manolo Hugué.

Finançat pel Ministerio de Educación y Formación Profesional i per la Unió Europea Next GenerationEU