7 ALUMNES DEL MANOLO HUGUÉ PARTICIPEN A EXPORECERCA JOVE

ff

Un total de set alumnes del centre participaran els propers dies 10 a 12 d’abril a la XV Exporecerca jove que tindrà lloc al Campus La Salle-URL. Són dos projectes de primer de l’ESO que participaran a la categoria A (1r i 2n ESO) i un de tercerca, a la categoria B (3r i 4t ESO).

La Jorgina Díaz i la Meritxell Tomàs, de 1r D, han estudiat els efectes de les aspirines sobre la durada de dos tipus de flors, crisantem i rosa, i han preguntat a persones grans del poble sobre aquesta tradicio. Per això l’han titulat "Aspirina i flors, entre el mite i la ciència:  perquè duren més les flors en aigua amb aspirina que sense?" Han fet un seguiment i han calculat l’altura de la flor tallada amb i sense aspirina.

El segon treball de la categoria A, ha analitzat la biodiversitat de la bassa que es troba al pati del centre. Les seves autores han estat la Monica Calabrese, l’Alejandra Sandoval i l’Amanda Lloret, de 1r C i 1r D.i Posteriorment, al laboratori, han simulat en quatre recipients tres situacions de "contaminació" per sabó, per oli i per derivats del petroli, a més de la mostra control. Han calculat les variacions de temperatura i de pH en cada un dels casos. El títol és: "Anàlisi i avaluació ambiental del procés d’eutrofització en una població d’algues en un medi controlat. Comparativa amb la bassa de l’institut"

Finalment, la Laura Castellsagués i l’Helena Paredes, de 3r D i C, respectivament, estan col·laborant amb dos centres més de la comarca en un projecte titulat " Pressió arterial i salut: estudi de la salut cardíaca de les persones de Granollers, Parets del Vallès i Caldes de Montbuí en relació amb la seva pressió arterial", on s’analitzen els valors obtinguts de pressió arterila amb l’estudi de paràmetres com l’Índex Braç-Turmell (IBT) per determinar possible presència de malalties cardíaques perifèriques. També han estudiat la genètica dels valors de pressió arterial, amb la participació de les seves famílies més properes.

Us podeu descarregar els pòster explicatius dels diferents treballs a continuació:

Pòster Aspirina 1

Pòster Aspirina 2