Taller de partícules

La nostra alumna de 2n de Batxillerat B, Marta Pérez, va tenir la sort de ser escollida per la Universitat de Barcelona per poder assistir al taller de Física de Partícules que es va impartir divendres, 28 de febrer.

En aquest taller es va trobar amb alumnes d’altres instituts de tota Catalunya i va poder aprofundir en els conceptes que estem impartint a les classes de Física. Després d’un primer matí amb xerrades teòriques a càrrec de professors de la Universitat, la Marta va poder analitzar dades reals extretes de l’accelerador de partícules del CERN per trobar el mesó Dº (partícula subatòmica). A la part final, tots els assistents van poder posar els resultats en comú junt amb els extrets per altres universitats arreu d’Europa mitjançant una vídeo conferència i van poder veure les instal·lacions del CERN contactant amb una treballadora que els va fer una petita visita en directe.