Projecte “Dofins i balenes” al Port de Vilanova

El passat dilluns 26 de febrer l’alumnat de Biologia de 4t d’ESO va fer la segona sessió del projecte d’aprenentatge i servei a la comunitat “Dofins i balenes” al Port de Vilanova. L’Associació Cetàcea va impartir aquesta formació, que va constar d’una part teòrica i una part pràctica. En la part pràctica els alumnes van aprendre a utilitzar la tècnica de foto-identificació amb la finalitat d’estudiar les poblacions de dofins i balenes del litoral català.

A principis de març van fer la tercera sessió del projecte. La sessió va ser impartida per la Fundació CRAM (Centre de Recuperació d’Animals Marins) al Port de Vilanova, juntament amb la col·laboració d’Anèl·lides. Els alumnes van aprendre, de manera molt pràctica, com es realitza el rescat de cetacis en les nostres costes, a través del simulacre d’avarament d’un dofí, en el qual havien de prendre decisions per fer un bon diagnòstic i recuperar l’animal. Va ser tot un èxit!

En aquesta ocasió, el Canal Blau va fer una gravació d’aquesta sessió i també van entrevistar a dues alumnes, amb l’objectiu de donar a conèixer aquest projecte a tota la població del Garraf. En aquest enllaç podeu visionar el vídeo del programa.