Mesures extraordinàries de salut per evitar els brots de COVID-19 als centres educatius. Pla d’organització

ESCRIT ADREÇAT A L’ALUMNAT I A LES FAMÍLIES

L’inici del proper curs té unes característiques extraordinàries a causa de la pandèmia per la COVID-19. Ara més que mai, l’escola té un paper fonamental, perquè ha de garantir el dret a l’educació dels nostres infants i joves i ha de mantenir la seva funció de socialització i de formació en qualitat i equitat de milers d’estudiants.´

Us demanem tota la col·laboració i comprensió en aquesta etapa que s’obre plena d’expectatives, reptes i preguntes. De ben segur, en trobareu moltes en aquesta comunicació. També sabeu que és imprescindible que continueu amb les mesures fora de l’escola: evitar contagis i detectar-los aviat, és clau perquè es puguin assolir amb èxit els objectius educatius i pedagògics.

El centre ha establert el seu PLA D’ORGANITZACIÓ, ESCENARI COVID-19, que regula les mesures adoptades amb motiu de la pandèmia. S’estableixen protocols d’entrada i sortida del centre, gestió dels esbarjos, gestió dels espais (aules, passadissos, aules específiques, vestidors,…), el pla de neteja de les instal·lacions, el protocol de gestió de casos davant d’una sospita o coneixement d’un contagi per un o més membres de la comunitat educativa, etc.

IMPORTANT

Des de demà dimecres, 16 de setembre de 2020, no es permetrà l’entrada al centre dels alumnes que no hagin lliurat la declaració responsable de salut.

Què heu de tenir en compte a diari abans d’accedir al centre educatiu?

• No es pot accedir al centre educatiu en cas de tenir una temperatura superior als 37,3º o altres símptomes compatibles amb la COVID-19. Són els següents: Febre o febrícula, tos, dificultat per a respirar, mal de coll, alteració del gust o de l’olfacte, vòmits o diarrees, mal de cap, malestar, calfreds, dolor muscular.
  • No es pot accedir al centre si no es disposa de mascareta. Es recomana disposar d’una mascareta de recanvi a la motxil·la de l’alumne/a per possibles pèrdues o estrips.
  • Totes les persones de més de 6 anys han d’entrar al centre amb la mascareta ben posada.
  • A les aules i als passadissos també s’ha de dur la mascareta.
  • Cada grup – classe es considera grup estable de convivència. Excepte en casos puntuals (aula d’acollida i algunes franges d’optatives de Batxillerat) els alumnes de grups diferents no es barregen. Quan es barregin alumnes de grups estables de convivència distints, s’haurà de fer respectant les mesures de seguretat (mascareta i distància).
  • Es reforçarà la neteja, ventilació i desinfecció dels diferents espais del centre.
  • Es garantirà l’accés a gel hidroalcòholic i/o sabons allà on sigui necessari per fer una higiene de mans freqüent (mínim 5 vegades al dia)
  • S’implanten mesures específiques per a les entrades i sortides al centre
    • Entrades diferenciades
      • 1r d’ESO, 2ESOC, 2ESOD, CFGM Imatge Personal: Entrada per l’Avinguda Cosata Brava (porta de cotxes)
      • 3r i 4t d’ESO, 2ESOA, 2ESOB, PFI: Entrada principal Avinguda de Tarragona
      • 1r i 2n BTX, CFGM Producció Agroecològica, 3ESOE: Entrada auxiliar Avinguda de Tarragona (davant del C/Germanes Torrell)
    • Presa obligatòria de temperatures a l’entrada del centre (primera hora del matí). Els alumnes respectaran les indicacions del professorat i de la Policia Local mentre esperin a l’exterior del centre per efectuar la lectura de temperatures.
  • Els alumnes col·laboraran amb la neteja i desinfecció del seu pupitre i la seva cadira en finalitzar la jornada escolar.
  • Els alumnes col·laboraran amb la neteja dels estris i aparells utilitzats en finalitzar activitats en les aules específiques (laboratoris, tecnologia, música, informàtica, tallers,…)
  • S’ha d’evitar compartir estris i dispositius i si es comparteixen han d’estar desinfectats prèviament.
  • Els docents i professionals dels centres educatius han de portar la mascareta i respectar la distància.
  • Els alumnes romandran a les seves aules en els canvis de classe, evitant interactuar amb les classes contígües. Les entrades i sortides abans i després del pati s’efectuaran pels mateixos accessos previstos per a l’entrada a primera hora del matí.
  • Al pati

• S’ha d’estar amb el grup estable de convivència.
    • Es determinen zones específiques d’estada, segons etapas i cursos
      • 1r i 2n d’ESO: Pati zona Avinguda Costa Brava
      • 3r i 4t d’ESO: Pati zona Avinguda de Tarragona i C/ Mossen Fèlix Paradeda
    • L’ús de la mascareta serà obligatori
    • No es poden compartir estris, joguines, ni menjar.

NOTÍCIA (9 de setembre de 2020): Gestió de casos als centres educatius