Actes de commemoració del 85è aniversari de l’enfonsament del vaixell Ciutat de Barcelona davant de la costa de Malgrat de Mar

Una vintena de familiars de sis brigadistes internacionals, que viatjaven en el vaixell ‘Ciudad de Barcelona’, són a Malgrat de Mar per participar en els actes commemoratius del 85è aniversari de l’enfonsament d’aquest cap de setmana. Procedents de Nova Zelanda, Estats Units i Gran Bretanya, han estat protagonistes de l’acte que ha encetat el programa d’actes: una recepció als Jardins de la Torre de la Vídua de Can Sala, presidida per l’alcaldessa, Sònia Viñolas, i la majoria dels regidors del consistori. L’acte també ha estat una trobada entre els familiars i els estudiants de 4t d’ESO de l’Institut Ramon Turró, les escoles Fonlladosa i Vedruna, i l’Institut Escola de Lloret de Mar, els quals han fet durant setmanes un projecte sobre els fets ocorreguts el 30 de maig de 1937 quan un submarí italià a les ordres de l’exèrcit franquista va torpedinar la nau, provocant la mort de 46 brigadistes internacionals i quatre membres de la tripulació davant la costa de Malgrat.

Els alumnes dels quatre centres educatius han explicat -en català i en anglès- la seva experiència després d’haver treballat a l’aula els fets que van passar, segons s’ha pogut documentar, quan la nau va ser torpedinada a l’alçada de Lloret de Mar i es va acabar enfonsant davant la platja de Malgrat de Mar. Els familiars també han intervingut a l’acte per explicar el testimoni dels seus avantpassats. Dos estudiants ucraïnesos, residents a Malgrat de Mar, també han intervingut.