Plouen premis literaris per a l’Institut Llavaneres! Dues alumnes i una professora distingides pels Amic Fictions

Martina Figueras, guanyadora del 1r premi del concurs Amic Fictions

«Una història que transpira desconcert, soledat, tristor, nuesa i profunditat. Les febleses i les pors del protagonista es mostren a flor de pell des d’una visió de distància curta, cara a cara, amb el seu cor perdut, perquè les ferides són profundes i la ment del protagonista balla entre allò que en diríem lucidesa i follia en estat pur. L’autora ens ha ofert un text deliciós, amb un total domini del llenguatge i un control de l’estructura narrativa que li augura un futur brillant en el món de les lletres.»

Així és com ha definit el jurat del premi Amic Ficcions la narració que Martina Figueras Pérez de 1r de Batxillerat va presentar en aquest concurs i que li ha valgut el 1r premi absolut. Aquest guardó vol dir que el seu treball, titulat «Vençut», ha estat el més ben valorat d’entre els 5000 presentats per participants de tots els territoris de parla catalana.

Indubtablement, aquest reconeixement és molt important i esperonem la Martina a seguir escrivint. Sense dubte, els seves històries ens aportaran una visió del món particular i pròpia.

Moltes felicitats, Martina!

Aurora Godàs, guanyadora del premi comarcal

Aurora Godàs Mancha, alumna de 1r de Batxillerat, ha guanyat el Premi Territorial del Maresme per la seva narració «Màgia podrida», que va presentar al concurs Amic Ficcions. Aquest guardó destaca la qualitat de la seva obra, tant pel que fa a la història imaginada com per la cura en el llenguatge. En definitiva, el text és un exercici de creació que invita el lector a seguir les aventures i les desventures de la seva protagonista i a vibrar intensament amb els moments convulsos que ella viu.

Moltes felicitats, Aurora!

Esperem llegir moltes de les vostres futures creacions!

Gemma Carbonell, professora de Llengua catalana i literatura i de Creació artística

Aquesta vegada també ha estat distingida la professora de les dues noies premiades: Gemma Carbonell, que imparteix dues assignatures a 1r de Batxillerat, Llengua catalana i literatura i Creació literària, ha rebut el premi que destaca la seva tasca motivadora i engrescadora.

A la fotografia inferior veiem les tres premiades acompanyades per Encarna Cañete, professora que imparteix l’assignatura de Literatura universal a 1r de Batxillerat i que també cursa Martina Figueras.