VISITA DE PRIMER DE BATXILLERAT AL COSMOCAIXA

Els alumnes de 1r de Batxillerat, el 20 de desembre, han anat fins al Cosmocaixa per realitzar una sèrie d’activitats relacionades amb la matèria de Biologia:

En primer lloc, han assistit a la conferència d’una investigadora doctorada en el camp de la genètica i l’aplicació en la transmissió dels gens en la miopia. Els ha explicat què ha estudiat, les beques d’investigació que ha rebut, les tasques que ha fet i la tesi doctoral feta a Barcelona. Ha tancat la xerrada amb un petit debat.

Seguidament els alumnes han fet una breu visita lliure a l’exposició dels dinosaures de la Patagònia

I la tercera activitat ha consistit en un taller de fabricació d’un medicament. Ha estat un exercici molt interactiu en què els alumnes s’han endinsat en el treball de laboratori per saber com es treballa en per la síntesi d’un fàrmac concret per tractar el Pàrkinson. Els nois i les noies assistents han utilitzat material de laboratori, un agitador magnètic; han fet una cromatografia i han obtingut una sèrie de resultats que, finalment, han discutit i valorat.

La valoració de l’activitat per part dels alumnes ha estat molt bona; els ha agradat molt. Els professors acompanyants, Gabriel Saez i Sergi Mis, consideren aquesta activitat molt positivament.

Imatges de Gabriel Saez i de Sergi Mis

LLUMS, CÀMERA I ACCIÓ!

Dimarts 19 de desembre els alumnes del curs Pont de l’Institut Llavaneres han fet el rodatge del taller del Projecte Reacciona.
Aquesta vegada la temàtica gira sobre la banca ètica. Els mateixos alumnes han escrit el guió i han fet d’actors i d’actrius. També han treballat aspectes del llenguatge cinematogràfic, com els plans, les angulacions de càmera…
Hem filmat algunes escenes a l’Institut i d’altres, a la fruiteria del carrer de Munt del poble i també  als vivers Sala Graupera de Llavaneres.
Ha estat una experiència molt bona!

ÉS TOT PERNIL EL QUE MENGEM QUAN MENGEM PERNIL?

Pràctica sobre Nutrició Humana al laboratori de Biologia

De vegades, allò que comprem no és el que sembla ser.
El pernil dolç que adquirim és 100% pernil o potser s’introdueixen altres substàncies per reduir costos?
Els nois i les noies de 3r d’ESO ho han estan investigant per descobrir la veritat que hi ha darrere dels aliments que consumim.
A la matèria de Biologia estem estudiant la nutrició humana i hem fet una practica per detectar additius als aliments, en aquest cas, si s’afegeix midó al pernil dolç.
Sílvia Soler Garcia
Departament de Ciències de la naturalesa

SORTIDA AL MEDI NATURAL DELS ALUMNES DE 4t D’ESO

El passat divendres 15 de desembre, en una sortida organitzada pel professor d’Educació Física Sergi Mis, els alumnes de 4t van fer una excursió per les muntanyes de Llavaneres.

L’activitat s’havia preparat prèviament des de les aules: els alumnes, en grups de quatre, van dissenyar la ruta i organitzar el material de seguretat que necessitaven per fer l’ascensió al Roc de l’avi i al Turó de la Llorita.

A més de pensar en l’alimentació que necessitarien per a la sortida, així com bosses d’escombraries per evitar recollir les deixalles, els alumnes van vestir-se amb tres capes de roba: una samarreta interior tèrmica, en contacte amb la pell, un polar i un paravent.

La valoració que es fa de l’excursió, tant per part de l’alumnat com del professorat, és excel·lent.

Campanya de recollida d’alimnets

L’Institut Llavaneres, en col·laboració amb l’AFA, inicia una campanya solidària de recollida d’aliments per a Cáritas.

Es demanen especialment:

• Oli d’oliva
  • Oli de gira-sol
  • farina
  • sucre
  • llet

Qualsevol altre aliment serà benvingut.

En el vestíbul de l’institut s’habilitarà us espai per centralitzar-hi la recollida. La campanya finalitza el dia 20 de desembre.

Visita del poeta Josep Pedrals, vista per alumnes de 1r de Batxillerat

El dia 29 de Novembre, el poeta Josep Pedrals, va venir a l’institut per recitar poesia i donar consells per elaborar poemes als alumnes de 1r de Batxillerat.

Ens va impressionar molt perquè no ens esperàvem la seva manera d’interpretar els poemes, ja que ho feia d’una manera molt exagerada i amb una mica d’humor. Ballava, cantava i feia gestos referint-se al contingut del poema. Ens va explicar anècdotes de la seva vida i de les idees que se li ocorren per fer poemes.

Ens va agradar molt perquè era original. En acabar, es va quedar parlant amb els alumnes de Creació literària, per donar-nos consells per ser joves poetes.

Jana Pons, Adriana Jiménez

Primer de Batxillerat A

Estem d’enhorabona! Entre nosaltres, l’elit del bàsquet català i espanyol!

El nostre alumne Jan Martín López, de 2n ESO B, despunta entre els millors jugadors de bàsquet del país en la seva categoria infantil.

És integrant de “La operación Talento” de la Selecció Espanyola al 2022 i al 2023. Amb el seu equip, el FCB Barcelona, participa en un torneig de pedreres de 1a divisió que se celebra del 6-8 de desembre a Tarragona, en 1a fase, i del 14-18 de febrer a Màlaga, en 2a fase.

L’equip de Jan Martín ha quedat campió de grup, per la qual cosa passa a la 2a fase!

Aquest any l’organització ha volgut destacar els centres escolars d’origen; així podem trobar el Jan a la imatge com a alumne del nostre centre, l’Institut Llavaneres. Tot un orgull!!! Molta força!

Felicitats Jan i família!