El professor Jaume Salvat i les seves tasques de coordinació de riscos laborals

img_9093img_9101
Entrevista de Laia Castell, Sílvia Beltran i Jaume Esponella.

Seguim amb les entrevistes al professorat del centre per conèixer  millor les seves tasques i responsabilitats. Fa uns dies vam trobar el professor de tecnologia Jaume Salvat quan arreglava una part de la tanca. Com és el coordinador de seguretat i riscos laborals i l’encarregat de manteniment del nostre institut, li hem fet aquestespla-emergencia preguntes relacionades amb aquests càrrecs.

Com ets sents arreglant tot el que es trenca de l’institut?

Doncs em sento igual que sense arreglar les cosas. També em sento una mica malament perquè m’agradaria que els alumnes no trenquesin res i cuidessin el material.

Que vol dir ser coordinador de riscos laborals?

Vol dir col·laborar amb la direcció del centre en l’elaboració del pla d’emergència, i també en la implantació, la planificació i la realització dels simulacres d’evacuació. També revisar periòdicament la senyalització del centre i els aspectes relacionats amb el pla d’emergència, amb la finalitat d’assegurar-ne l’adequació i funcionalitat.

Cada quan es fan els simulacres?

Obligatoriament se n’ha de fer un cada curs, però se’n poden fer més; nosaltres només en fem un.manteniment

Per què es fan?

Es fan perquè els alumnes i professors sàpiguen que han de fer si hi ha un incendi.

Ets tu sol qui ho organitza o hi ha més professors que hi col·laboren?

Ho organitzo jo sol.

Quan fa que ets coordinador de riscos?

Entre dos i tres anys.

I des de quan treballes a l’institut?

Fa més de 20 anys.

La feina que fa en Jaume no s’acaba mai, perquè sempre hi ha algun pany de porta espatllat, alguna bombeta o fluorescent per canviat, algun quadre elèctric que cal arreglar i mil i una tasques més per fer. Per això és una imatge habitual veure’l amb la seva bata blava a qualsevol indret del centre amb eines a la mà i el tornavís a la butxaca.

Moltes gràcies, Jaume, per l’entrevista i per la bona feina a l’institut!