Proves compleció. Criteris i continguts.

Proves anuals per completar ESO

CONVOCATÒRIA 2022

Cada any es convoquen proves per a l’obtenció del títol de graduat en educació secundària obligatòria, per a l’alumnat que no l’hagi obtingut en finalitzar l’etapa esmentada. Aquestes proves es realitzen sempre en el centre on es troba l’expedient de l’alumne/na.

Alumnat que s’hi pot presentar

Termini de presentació de sol·licituds d’inscripció del 1 al 14 de febrer
Publicació del llistat de les persones admeses i excloses 15-21 de febrer
Termini de presentació de reclamacions a les llistes de persones admeses i excloses en els tres dies posteriors a la publicació de les llistes de persones admeses i excloses (17, 18 i 19 de febrer)
Realització de les proves ….. de març (pendent)
Lliurament de qualificacions

Horari de les proves( enllaç)

Còmput i avaluació de les matèries pendents

• Es comptabilitzen com una sola matèria les cursades amb el mateix nom en diferents cursos. A aquests efectes es considera que la matèria de 3r “Tecnologies” i la matèria de 4t “Tecnologia” tenen el mateix nom.
  • Els alumnes que han suspès la mateixa matèria a més d’un curs fan un únic examen, el corresponent a l’últim curs.
  • Per als alumnes que van suspendre a 3r una matèria que no van continuar a 4t – per exemple, Música -, s’haurà de dissenyar una prova de recuperació de la matèria de 3r.
  • Als efectes d’aquestes proves, no tenen validesa les qualificacions positives que l’alumne/a hagi pogut obtenir, amb posterioritat a la finalització de 4t d’ESO, per ensenyaments d’adults, a distància o proves lliures.
  • Els alumnes poden sol·licitar examinar-se de totes o sols d’algunes matèries pendents.
  • L’alumnat que va finalitzar l’ESO l’any 2020 podrà concórrer de nou a les proves de compleció en la convocatòria de 2022.
  • L’alumnat que va finalitzar l’ESO l’any 2020 esgota amb la convocatòria de 2022 les seves possibilitats d’obtenir el títol de GESO mitjançant les proves de compleció. En tot cas, cal tenir en compte que a partir dels 18 anys tothom té la possibilitat d’obtenir el títol a través d’altres vies (ensenyaments d’adults, a distància o proves lliures) on sí es tenen en compte les matèries superades en cursar l’ESO i en realitzar les proves de compleció.

Si a causa de les restriccions sanitàries, el centre està tancat el dia de la prova, ha d’informar les persones admeses sobre com es fa la prova de forma no presencial, dins del període establert.

El dia de la prova, els alumnes han de portar l‘original del DNI, targeta de residència, passaport o qualsevol altre document identificatiu oficial en vigor. El temps mínim per fer-la és de 60 minuts per a cada matèria. Es poden portar diccionaris i/o calculadora.

Si a causa de les restriccions sanitàries, la prova no és presencial, el centre informa les persones admeses sobre les condicions de la seva realització per tal de garantir la identitat de l’examinat.

Continguts i criteris d’avaluació

Català Socials Tecnologia Biologia i Geologia