PREINSCRIPCIÓ ESO 2023-2024

Podeu consultar l’oferta inicial de places de qualsevol centre pel curs 2023/24: Mapa escolar de de Catalunya 2023-2024. El codi de l’institut La Bisbal és: 17007300

INFORMACIÓ

La informació general sobre la Preinscripció i matrícula la podeu consultar en el següent enllaç de la web Estudiar a Catalunya: Informació general.

Per a la preinscripció us recomanem que consulteu els següents enllaços:

Fes la sol·licitud de preinscripció

Vídeo explicatiu

Guia per la preinscripció en línia i matrícula del curs 2023-24.

PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUD

La sol·licitud de preinscripció és telemàtica i es pot fer des de qualsevol ordinador, tauleta o mòbil amb connexió a Internet, accedint a sol·licitud de preinscripció d’educació secundària obligatòria

Hi ha dues maneres de fer la sol·licitud:

A) Suport electrònic. Per poder utilitzar la sol·licitud electrònica, el tutor/a legal ha de disposar d’identificador digital com ara el DNIe, IdCAT Mòbil, T-CAT o sistema Cl@ve. En el cas d’alumnes ja escolaritzats a Catalunya, cal especificar-hi el número identificador del Registre d’alumnes de Catalunya (RALC), el podem trobar a l’informe de les seves qualificacions de qualsevol etapa educativa o consultar-lo aquí

La sol·licitud electrònica s’acaba amb l’enviament del formulari i no s’ha d’aportar cap document ni còpia de la preinscripció al centre. Es pot acreditar la presentació de la sol·licitud amb el resguard corresponent, on consta la data i número de registre d’entrada, que es rep a l’adreça electrònica indicada a la sol·licitud.

B) Suport informàtic: Si no es pot obtenir una identificació digital s’ha d’utilitzar la sol·licitud en suport informàtic i omplir el formulari  disponible a la web de la preinscripció.   A més caldrà adjuntar en la sol·licitud de preinscripció els  documents necessaris per acreditar la identitat de les famílies.

En cas que dubteu si heu fet la preinscripció correctament o si manca algun document, podeu trucar a l’institut al número de telèfon 972.640.016  de 10:00h a 14:00h. Demaneu que us passin amb Secretaria (Encarni, Fina o Marc) o enviant un correu electrònic a l’adreça: secretaria@ieslabisbal.cat.

ADSCRIPCIÓ DE CENTRE. CRITERIS d’ordre de sol·licituds

Si hi ha més sol·licituds que places, s’han d’ordenar les sol·licituds. En primer lloc, té prioritat l’alumnat que prové d’escoles adscrites al centre INS La Bisbal. Després s’ordenen aplicant els criteris prioritaris i complementaris.

En el resguard de la sol·licitud es detalla si s’ha pogut obtenir la informació del criteri. Només s’haurà d’adjuntar en cas que la consulta automàtica de dades no obtingui els resultats. En el resguard es detallarà la documentació que s’haurà d’adjuntar a la sol·licitud fins a  la fi del termini de presentació de documentació.

CALENDARI
  • Oferta inicial de places escolars: 3 de març de 2023
  • Presentació de sol·licituds: del 8 al 20 de març de 2023
  • Presentació de documentació: fins el 22 de març de 2023
  • Llista de sol·licituds amb la puntuació provisional: 21 d’abril de 2023
  • Presentació de reclamacions: del 22 al 28 d’abril de 2023
  • Llista de sol·licituds amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions: 5 de maig de 2023
  • Sorteig del número de desempat: 9 de maig de 2023
  • Llista ordenada definitiva: 11 de maig de
  • Ampliació de petició de centres per a les sol·licituds que no han obtingut cap centre (i han demanat una assignació d’ofici): del 29 de maig a l’1 de juny de 2023
  • Oferta final de places escolars: 9 de juny de 2023
  • Llista d’alumnes admesos i llista d’espera: 11 de juny de 2023

Matrícula alumnes de 1r d’ESO: del 20 al 28 de juny de 2023
Matrícula alumnes de 2n a 4t d’ESO: encara per determinar

AJUDA EN LA TRAMITACIÓ DE LA PREINSCRIPCIÓ (DE FORMA PRESENCIAL)

Per a la tramitació presencial al centre de la sol·licitud ÉS NECESSARI QUE DEMANEU CITA PRÈVIA. La podeu demanar trucant al número de telèfon 972.640.016  de 10:00h a 14:00h. Demaneu que us passin amb Secretaria (Encarni, Fina o Marc) o enviant un correu electrònic a l’adreça: secretaria@ieslabisbal.cat.

El dia i hora assignats haureu de portar la documentació original, escanejada o fotografiada a doble cara:

• DNI/NIE/Passaport vigent de l’alumne/a (en cas que en tingui).
  • DNI/NIE/Passaport del pare, o de la mare, o dels tutors
  • Llibre de família, pàgina on surten el nom, els cognoms i la data de naixement de l’alumne/a
  • TIS (targeta d’identificació sanitària) de l’alumne/a.
  • Qualsevol documentació que faci referència a criteris específics de prioritat.