SORTIDA SANT PERE DE RODES (3r D’ESO)

El dimarts 17 de maig els alumnes de 3r d’ESO van realitzar una sortida per visitar el monestir de Sant Pere de Rodes i les restes del poble medieval de Santa Creu de Rodes on destaca l’església de Santa Helena de Rodes.
La visita guiada a aquest monestir, patrimoni cultural i un dels nombrosos testimonis de l’arquitectura romànica catalana, ens va servir per conèixer la importància d’aquest emplaçament del sXI a SXIV durant el comtat d’Empúries. Van apreciar les característiques arquitectòniques més destacables que el fan únic, com el fet de ser una còpia reduïda del primer Vaticà de Roma.
Al finalitzar les visites tot el grup va realitzar una ruta a peu seguint el GR entre el propi monestir i el poble de Selva de Mar. Una baixada dura d’aproximadament una hora i amb un desnivell negatiu d’aproximadament 500 metres que van fer que arribessin amb les cames carregades als busos que ens esperaven per portar-nos a la platja del Port de la Selva. Un cop a la platja, temps d’esbarjo per dinar i banyar-se sota la supervisió de 3 socorristes contractats per l’ocasió.
Una molt bona jornada que segur serà un bon record per els més de cent alumnes de 3r d’ESO que hi van participar.