SISÈ LLOC DE JOAQUIM CASTILLON A LA II OLIMPÍADA JÚNIOR DE GEOGRAFIA DE L’ESTAT ESPANYOL

El passat dijous 15 de juny en Joaquim Castillon, alumne de 3r d’ESO, va participar a la fase final de la segona edició de l’Olimpíada Júnior de Geografia. Va ocupar un meritori sisè lloc, havent superat molt satisfactòriament una prova en què hi van participar telemàticament fins a un total de 24 alumnes de tot l’Estat espanyol. Tot ells van guanyar la fase prèvia que es va celebrar en vuit Comunitats Autònomes.

L’acte va ser organitzat pel Colegio de Geógrafos, amb la col·laboració del Centro Nacional de Información Geográfica i la Asociación Española de Geografía.

La prova va consistir en resoldre un repte geogràfic i els participants havien de realitzar un mapa amb una eina cartogràfica digital online.

En Joaquim ha tingut l’oportunitat de participar a la fase final d’aquestes Olimpíades gràcies al segon lloc que va aconseguir a la fase local eliminatòria que es va celebrar a la Universitat de Girona el dia 12 de maig. Estem d’enhorabona, perquè aquell mateix dia l’Institut de la Bisbal va quedar en tercer lloc dins de la categoria de centres! Hi van anar un total de set alumnes del nostre institut (https://www.udg.edu/ca/depgeo/departament-de-geografia/detall-noticies/eventid/31450).