Serveis Comunitaris

AFFM d’Activitats formatives per a famílies migrades

L’institut ofereix l’oportunitat de poder fer un servei comunitari variat i obert als interessos de l’alumnat. Tot i això, la durada d’aquest servei, el seu horari varia molt en funció de l’entitat responsable, el tipus de tasca i la implicació de l’alumnat. Han de triar en funció dels interessos propis de cada alumne, per així poder obtenir una tasca enriquidora.

Totes les activitats es realitzen forma de l’horari lectiu, excepte Projecte Rius, Badasport i la batuda que es realitzaran un dia laborable en horari de matí.

Totes les activitats han de realitzar un treball final o diari del servei comunitari, excepte en el Banc de Sang (que està lligat al projecte STEAM) i casa d’Àsia on ja es fa un treball escrit amb l’entitat.

Actualment, s’estan fent els següents:

• Casa Àsia:

Implica col·laborar amb la casa d’Àsia i fer un acompanyament lingüístic a persones que encara no dominen la llengua. Es tracta de participar en grups de conversa amb persones nouvingudes.

• Lècxit:

És un programa de la Fundació Bofill que té per objectiu impulsar l’èxit educatiu a través de la millora de la comprensió lectora. Des del projecte tenim el repte de garantir que tot l’alumnat finalitzi l’etapa de primària amb un nivell de competència lectora que els asseguri el seu desenvolupament educatiu i social.

• Banc de Sang:

El servei comunitari consisteix en organitzar una campanya solidària de sang. Prèviament, els voluntaris han de fer una petita formació. El servei estarà lligat a un dels projectes que l’alumnat porten a terme a la franja Steam.

• Badasport:

Fer el servei comunitari en l’esdeveniment esportiu Badasport implica bàsicament col·laborar en temes d’organització de la jornada esportiva com, principalment, els arbitratges dels dos esports alternatius que es realitzaran: el DATCHBALL i el PINFUVOTE. Tots dos esports es treballaran des de l’àrea d’educació física per garantir la correcta col·laboració en aquesta tasca.

• BDN pel Clima:

Implica col·laborar en una batuda de recollida de residus en l’espai natural en col·laboració amb aquesta entitat. Prèviament, es realitzarà una petita formació sensibilitzadora sobre impactes al medi ambient.

• Projecte RIUS:

Els voluntaris analitzen diversos paràmetres físics, químics i biològics de la desembocadura del Besòs. Gràcies a aquestes dades, s’analitza la situació i la salut del riu Besòs en diversos trams.

• Cooperativa ISOM:

El servei comunitari que proposem és col·laborar amb el suport a l’estudi dels nens i nenes. També existeix la possibilitat de col·laborar en les activitats de lleure i organitzar alguna activitat concreta (com per exemple lectura de contes als més petits).