Manifest sobre la situació actual de Catalunya

El professorat de l’Institut Jonqueres de Sabadell, reunit en assemblea el 29 de setembre de 2017, sent la necessitat de fer-vos arribar la seva posició davant els greus i excepcionals esdeveniments que estem vivint aquests dies a casa nostra, tal com ja han dut a terme molts d’altres centres educatius de Catalunya.

Considerem que s’estan vulnerant drets tan fonamentals com el de la llibertat d’expressió, el dret al diàleg, el dret a la dignitat, el dret a decidir, el dret de reunió i el dret a la intimitat, entre molts d’altres, i que entenem que poden afectar la convivència i el respecte als valors fonamentals de qualsevol societat democràtica.

Els Projectes Educatius dels Centres Educatius de Catalunya s’acullen als principis rectors del sistema educatiu: respecte dels drets i deures, transmissió i consolidació dels valors propis d’una societat democràtica, l’equitat com a garantia d’igualtat d’oportunitats i el foment de la pau i el respecte dels drets humans.

Per aquest motiu, manifestem que:

• El diàleg i el consens són les vies imprescindibles per arribar a acords. Les mesures repressives, la por o la força no faciliten, en cap cas, la resolució de conflictes. Així és com es treballa a l’escola, donant exemple al moviment social viscut actualment.
  • El respecte als valors democràtics i, concretament aquests dies, a les institucions catalanes, escollides pels ciutadans, són la base de la societat que volem per als nostres.
  • El respecte per la democràcia ens porta a encoratjar el moviment social pacífic, i a continuar donant exemple de convivència, independentment de quina ideologia es defensi.
  • El suport a la Direcció del nostre centre davant les amenaces i coaccions rebudes, així com la situació de desemparament a què es veuen abocats.
  • Només des de la llibertat,  el respecte a les persones i a les idees és possible educar els nostres infants i joves per tal que esdevinguin ciutadans solidaris, respectuosos i compromesos amb els altres.

La majoria del professorat de l’Institut Jonqueres de Sabadell

Sabadell, 29 de setembre de 2017