Coneixement d’Oficis

El programa Coneixement d’Oficis és un projecte que gestiona l’Ajuntament de Sabadell amb col·laboració de diferents gremis i associacions empresarials, adreçat a alumnes de 2n cicle de l’ESO.

El projecte dona suport a joves en l’elecció del seu itinerari professional apropant-los a la pràctica de diferents d’oficis.  Aquest curs 2023-2024 els 12 alumnes que hi participen ja han conegut les següents professions:

Indústria 4.0:

Hem explorat el disseny, la construcció i el funcionament d’un robot MINSTORMS EV3.

Descobrim la programació controlant dispositius reals d’entrada i sortida, física ( energies, força i velocitat) i conceptes matemàtics d’una forma divertida.

Treballem en equip i compartim idees.

Hoteleria:

Hem conegut les matèries primeres, eines i maquinària pròpies de la cuina així com les tècniques bàsiques (tipus de tall, cocció, manipulació d’aliments i elaboracions bàsiques) i hem elaborat un fabulós Kebab i unes postres.

També hem après les tècniques bàsiques de funcionament de sala (muntatge, reposició, neteja i reserva d’espais).

Forn i Pastisseria:

Desenvolupem les tasques relatives a l’elaboració de peces de pa i de brioixeria.

Metall:

Hem conegut les eines i màquines més importants en la fabricació mecànica i hem fet dues peces un clauer de metacrilat i un dau d’alumini.

Disseny APP:

Ens hem iniciat en la creació i disseny d’una pàgina web i ens hem apropat al llenguatge de programació.

Fusteria:

Estem construint un suport per posar el mòbil, tot seguint el procés bàsic d’elaboració i producció (interpretació de plànols, mesurar, tallar…)

I encara ens falten per fer 6 sessions, 3 d’automoció i 3 d’electricitat i energies renovables.