SWIM & SURF

L’equip docent del centre entén que els nostres alumnes viuen a prop d’un medi que no dominem, l’aquàtic, i volem dotar-los dels coneixements suficients perquè puguin desenvolupar-se en aquest medi de manera segura i eficient.

Per una altra banda, el nivell d’abandonament de la pràctica esportiva i l’augment del sedentarisme en els estudiants, sobretot de l’ESO, ens obliga a cercar nous camins i estratègies que afavoreixen els hàbits saludables i els beneficis de la pràctica esportiva regular entre els nostres alumnes.

El projecte SWIM & SURF se centra a oferir als nostres alumnes la possibilitat de practicar diferents esports aquàtics (natació, surf i paddle-surf) aprofitant el que els ofereix la seva ciutat, el seu entorn.

El projecte SWIM & SURF s’inclou en la programació curricular de l’àrea d’Educació Física de l’Educació Bàsica. D’aquesta manera, tot l’alumnat, al llarg de la seva escolaritat haurà dut a terme activitats físiques en diferents medis aquàtics, la piscina i el mar, i al mateix temps s’haurà introduït en esports com la natació i el surf.

OBJECTIUS

• Oferir a tot l’alumnat un servei d’activitats aquàtiques que comprengui diferents finalitats com és la utilitària, educativa, recreativa i de salut.
  • Proporcionar una autonomia bàsica en el medi aquàtic mitjançant el desenvolupament d’habilitats aquàtiques bàsiques i específiques i així poder gaudir i desenvolupar-se de forma segura en aquest medi.
  • Fomentar una actitud favorable cap a la pràctica d’activitats aquàtiques.
  • Propiciar l’exteriorització de conductes sensorials, afectives i cognitives que ajudin a l’alumne/a a sentir-se millor en el medi aquàtic.
  • Conèixer i experimentar activitats a la natura i en medis diferents de l’habitual demostrant respecte envers l’entorn.
  • Conèixer la realitat esportiva de l’entorn i els recursos que s’ofereixen per a la pràctica de l’activitat física com una manera més d’utilitzar el temps lliure.
  • Valorar la constància i l’esforç com a inversió per assolir els seus objectius en un futur.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *