Consell de Delegats

El Consell de delegats i delegades: la veu dels infants i joves

El curs 2022-22023 vam posar en marxa el Consell dels delegats i delegades.

Aquest projecte té com a objectiu la participació dels infants i joves en la presa de decisions a l’escola i sorgeix de la necessitat d’implicar l’alumnat en el procés de millora de l’escola, partint de la seva mirada i de les seves vivències.

El Consell dels delegats i delegades de l’IE Sicília està format per alumnes de 3r a 6è de primària (dos en representació de cada aula), alumnes de 1r a 4t d’ESO (un de cada aula) i per les caps d’estudis del centre. Els infants tracten regularment els temes que els interessen amb els seus companys d’aula i després els posen en comú amb la resta de consellers i amb l’equip directiu.

Es tracta d’una proposta educativa de treball dels valors mitjançant la participació activa, que situa els infants i joves com a persones amb dret de decisió però també de compromisos (obligacions i deures).

És a l’assemblea de classe i la posterior posada en comú al Consell, on es pot potenciar la participació activa, el diàleg, el debat, la negociació i la presa de decisions de forma democràtica, a més del treball de la competència oral i la interacció entre els diferents consellers/es de tota l’escola.

A més, ser part activa del centre demana una implicació emocional que fa que els infants i joves prenguin consciència del valor de la participació en una societat democràtica i se sentin compromesos amb aquest projecte col·lectiu que és l’escola, la seva escola.