Les Propostes d’aprenentatge a l’ESO

Descobrint l’aprenentatge: Les Propostes d’aprenentatge a l’ESO

Al nostre institut escola estem compromesos a oferir una experiència educativa enriquidora al nostre alumnat. La metodologia de propostes d’aprenentatge és una filosofia educativa que posa l’accent en la creació d’entorns d’aprenentatge actius, participatius i significatius, on els estudiants no només absorbeixen informació, sinó que també participen activament en la construcció del seu coneixement.

A través d’aquesta metodologia els educadors dissenyen activitats, projectes o experiències d’aprenentatge que estan orientats a les necessitats, interessos i habilitats dels estudiants. Aquests programes permeten als estudiants assumir un paper actiu en el seu propi procés d’aprenentatge, fomentant l’autonomia, la responsabilitat, la reflexió i la capacitat d’aprenentatge autònom.

En el treball per propostes les diferents aules s’organitzen amb diferents activitats autònomes simultànies reduint el nombre d’alumnes per classe, d’aquesta manera es pot respectar la individualitat i els diferents ritmes d’aprenentatge, seguint amb la revisió dels processos d’aula que ens permetin assolir els objectius plantejats.

Els objectius principals d’aquesta metodologia inclouen:

• Desenvolupar i consolidar els continguts curriculars de manera autònoma i responsable, permetent als estudiants organitzar el seu temps i seguir el seu propi ritme d’aprenentatge.
  • Fer l’aprenentatge més significatiu i rellevant per als estudiants, utilitzant material manipulatiu i experiències pràctiques per reforçar la comprensió dels conceptes. Quan el grup és més reduït possibilita major atenció per part de l’adult.
  • Servir com a nexe d’unió per al desenvolupament dels continguts establerts al currículum, integrant-los de manera interdisciplinària i coherent.
  • Fomentar l’autonomia, la responsabilitat i la confiança dels estudiants en el seu propi procés d’aprenentatge, donant-los el control sobre què aprenen i com ho aprenen.