Món lector

La biblioteca escolar és molt més que una col·lecció de llibres emmagatzemats en prestatges. És un

espai viu, dinàmic i creatiu. En ella, l’alumnat experimenta el gust per la lectura, adquireix nous coneixements, s’endinsa en mons fantàstics i eixampla la capacitat comunicativa, tant escrita com oral.  Podríem dir que la seva importància radica en què dona oportunitats de creixement personal i de pensament: ajuda a comprendre el món, permet entendre la mirada d’autors diversos i convida a contrastar idees per a construir un discurs propi.

L’espai de la biblioteca és un lloc especialment cuidat. Hem tingut molt en compte la comoditat i l’ambientació, així com la classificació dels llibres, de fàcil accés i ordenats per edats. Però no solament disposem d’aquest espai. També hi ha la biblioteca d’aula, on són els nens i nenes els que fan de bibliotecaris i es responsabilitzen dels préstecs.

A l’entorn de la biblioteca escolar proposem diversos projectes, sempre amb l’objectiu de potenciar l’hàbit de la lectura:

• Bibliopati. Alguns dies de la setmana, depenent del curs, tot aquell que vol pot anar a la biblioteca a l’hora de l’esbarjo. Allà es gaudeix d’un espai silenciós i còmode per a gaudir de la lectura.
  • Llibres viatgers. Amb aquest projecte es pretén continuar l’experiència de la lectura també a casa, tot potenciant el gust per la lectura en un ambient familiar.
  • Club de lectura. A partir d’un llistat de propostes, cada grup llegeix obres literàries del seu interès, complementades amb representacions teatrals, lectures orals, ressenyes escrites, visites d’autors, rutes i debats.
  • Padrins de lectura. Els més grans acompanyen els petits en aquesta aventura de llegir. Estar al costat d’algú que pugui ajudar a llegir amb fluïdesa i entendre el contingut, facilita les ganes de llegir.

Finalment, aprofitem la proximitat de la biblioteca del barri Josep M. Ainaud de Lasarte per participar en tallers i per facilitar a l’alumnat que se’n faci soci. Agraïm la disponibilitat i els consells dels bibliotecaris i bibliotecàries, que sempre l’encerten oferint publicacions escaients!