ORIENTACIÓ ACADÈMICA A 4t d’ESO

A 4t d’ESO, l’orientació acadèmica és especialment important ja que finalitza l’etapa de l’educació obligatòria i toca prendre decisions de cara al futur. Les opcions que l’alumnat té davant són ben variades: batxillerat, cicles formatius, programes de transició al treball, escola d’adults, inserció al món laboral, etc.
Ja fa setmanes que a l’institut vam començar les sessions d’orientació: vam participar en la sessió informativa de la plataforma Unportal, vam anar a la Fira de l’Estudiant de Manresa i vam assistir a múltiples xerrades. Primer, va ser la Queralt Cortina del Consell Comarcal del Berguedà que ens va venir a parlar de beques i de l’oferta formativa al Berguedà. Després, va ser el torn del director del nostre centre, Ferran Camprubí, que ens va donar a conèixer els nostres batxillerats. Fa un mes, vam rebre la visita de la Queralt Parcerisa i uns quants alumnes dels Cicles de Fusteria i Moble de l’Institut Guillem Catà de Manresa, entre els quals hi ha dos antics alumnes del nostre institut, el Jan Sabata i l’Àlex Jitari. Seguidament, van ser professors del nostre centre que van venir als diversos grups de 4t d’ESO a presentar-nos l’oferta formativa de cicles formatius del del nostre institut, entre els quals hi ha Cures Auxiliars d’Infermeria i Atenció a Persones en Situació de Dependència, i també van venir acompanyats d’alumnes que actualment estan cursant aquests estudis i ens van explicar la seva experiència personal. Finalment, vam assistir a les xerrades sobre els cicles formatius de Fedac Xarxa i l’Institut L’Alt Berguedà i també vam rebre la visita de l’Institut Pere Fontdevila que va venir al nostre centre a presentar el seu itinerari de Batxillerat Artístic.