Consell escolar

Les funcions del consell escolar són les següents:

• Participar en l’aprovació del projecte educatiu i les seves modificacions. El consell escolar ha de ser consultat pel director de manera preceptiva per valorar la proposta del projecte educatiu i manifestar el seu suport amb una majoria de les tres cinquenes parts dels membres.
  • Participar en l’aprovació de la programació general anual, de les normes de funcionament i de la gestió econòmica del centre. El consell escolar ha de ser consultat de manera preceptiva per valorar cada una de les propostes i manifestar el seu suport per majoria simple dels membres.
  • Avaluar l’aplicació del projecte educatiu i de les seves modificacions així com de la resta de documents de gestió del centre.
  • Aprovar les propostes d’acords de coresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats i institucions.
  • Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
  • Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
  • Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  • Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  • Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  • Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
  • Qualsevol altre que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.

A l’Institut Guillem de Berguedà, el consell escolar està compost per: el director, la cap d’estudis, un representant de l’Ajuntament, sis professors elegits pel claustre, tres alumnes, dos pares elegits pels pares, un pare designat per l’AFA més representativa i un representant del personal d’administració i serveis i el secretari.

El consell escolar té tres comissions:

• Comissió de convivència

Està formada pel Director, Cap d’estudis, tres professors, dos pares, dos alumnes i la secretària.

• Comissió Econòmica

Està formada pel director, la secretària, un professor, un pare i un alumne.

• Comissió lingüística

Coordinadora LIC, Cap d’estudis, un professor, un alumne i un pare.

CONSELL  ESCOLAR
     Òrgans unipersonals: