I Concurs SaberArt. Una entrega de premis ben especial

Aquest dilluns dia 15 de juny través de l’enllaç a Youtube (https://www.youtube.com/watch?v=EQa7gSVLfLU) s’han enunciat els guanyadors d’aquesta primera edició del concurs SaberArt.

Volem felicitar a tots l’alumnat que durant tot l’any ha anat participant però especialment per la seva constància i encert a:

Ot Ortega Travé (1rC) 1r classificat

Pol Salvador (3rB) 9a posició

Estel Farrés (1rB) 10a posició

Jana Saguer (3rC) 15a posició

El concurs online de preguntes relacionades amb el món artístic dirigit a l’alumnat d’ESO de la comarca del Berguedà s’ha estrenat aquest any amb la participació de 396 concursants que al llarg de 33 setmanes han pogut aconseguir fins a 205 punts. Els centres organitzadors han estat: INS Alt Berguedà (Bagà), INS Guillem de Berguedà i INS Serra de Noet (Berga), INS Pere Fontdevila (Gironella), INS de Puig-Reig i INS Castell del Quer (Prats de Lluçanès).

Des del mes de setembre cada setmana ha anat apareixent una pregunta nova a la web del concurs (https://sites.google.com/xtec.cat/saberart/inici), els participants l’han contestat i han pogut anar comprovant la resposta de la setmana anterior.

Degut a la situació de confinament els organitzadors del concurs SabertArt hem hagut de repensar, no tant el desenvolupament del concurs que ha seguit el seu curs normal sinó, la ceremonia de clausura i els premis a repartir.

ÉCHANGE GRENOBLE 2020

Faire cet échange a été l’une des meilleures expériences que j’ai eues cette année. Elle a beaucoup de choses positives, l’une d’entre elles est que j’ai appris beaucoup plus sur la culture française, je me suis fait de nouveaux amis et surtout j’ai appris à parler beaucoup mieux le français. J’ai découvert aussi beaucoup de nouveaux endroits que j’ai beaucoup aimés, c’est-à-dire que la France en général a de très bonnes choses.

Avec Alexane, ma correspondante, nous nous sommes très bien entendues, j’ai une très bonne relation et nous avons eu beaucoup de chance d’être ensemble dans cette expérience.

En conclusion, je recommande vivement à chacun de faire cet échange car on grandit plus en tant que personne.

CF de Cures Auxiliars d’Infermeria visita l’Hospital Sant Bernabé

El divendres dia 28 de febrer les alumnes del CF de Cures Auxiliars d’Infermeria va visitar l’Hospital Sant Bernabé de Berga. Va ser una visita amb una explicació del funcionament i dels serveis de l’hospital així com de les funcions de les Tècniques Auxiliars d’Infermeria en l’àmbit hospitalari. També van fer una visita per les plantes i diversos serveis de l’hospital com ara Urgències, Radiologia o l’Hospital de Dia.

XIenes Geolimpíades a Catalunya

Des de fa uns quants anys, els alumnes de batxillerat de Ciències de la Terra de l’Institut Guillem de Berguedà participen en les Geolimpíades de Catalunya. Enguany les proves van tenir lloc el divendres, 28 de febrer. Hi van participar 12 alumnes de segon de batxillerat del nostre institut. Entre aquests alumnes, cal felicitar al Jordi Serra Cervantes, que va resultar segon classificat de la Catalunya Central.

Podeu veure més fotos clicant damunt de la imatge.

Club de lectura

El passat 31 de gener, alumnes de literatura catalana de 2n de batxillerat van compartir tertúlia literària amb les integrants del club de lectura del centre cívic i amb la seva dinamitzadora, Carla Álvarez.
El llibre escollit va ser “Solitud” de Víctor Català. Va ser una experiència molt interessant i enriquidora i que va permetre intercanviar punts de vista diferents i alhora complementaris sobre aquesta obra cabdal de la nostra literatura. Ho repetirem!!!

Podeu veure més fotos clicant damunt de la imatge.