VISITA AL JACIMENT DE’EMPÚRIES.

El dia 16 d’octubre, els alumnes de 1Bat i 2Bat Humanístics van fer una visita guiada a les excavacions d’Empúries, on es poden veure unes restes úniques a la península Ibèrica. Primer de tot van visitar la ciutat grega, l’antiga Emporion, fent un recorregut pels seus carrers i àgora. En segon lloc van anar al Museu, on es conserva l’estàtua del déu Asclepi, déu grec de la medicina venerat pels emporitans. Finalment, van fer un recorregut per la ciutat romana i van poder comprovar de prop la dimensió de les domus, els seus mosaics, les termes i el fòrum. Una visita molt profitosa que de segur repetirem.

RUTA VERDAGUER A FOLGUEROLES

El passat 5 d’octubre, els alumnes de Batxillerat de Literatura Universal i Literatura Catalana van visitar el poble que va veure néixer el gran poeta de Catalunya, Jacint Verdaguer. El dia va començar amb un esmorzar que els va permetre tastar la “Coca del Mossèn” creada en honor al seu fill il·lustre. Seguidament van visitar la casa-museu Verdaguer i van realitzar una ruta poètica pels indrets del poble més lligats amb la infantesa de l’escriptor.

Sortida tutoria Cicles Formatius

El passat dimecres dia 26 de setembre els alumnes dels CCFF d’Atenció a Persones en Situació de Dependència i de Cures Auxiliars d’Infermeria van fer la sortida de tutoria. Va ser una caminada pel Circuït Inclusiu que hi ha al voltant de la Serra de Noet, després fins Avià per acabar un altre cop a Berga. Va anar molt bé perquè els alumnes dels dos Cicles Formatius tinguessin contacte entre ells i es poguessin conèixer millor en un altre àmbit fora de l’aula. També va servir per reforçar l’hàbit de caminar com a un exercici senzill de fer i que va bé per la salut de tothom.

Campus Ítaca

Del 25 de juny al 3 de juliol, 5 alumnes de 3r d’ESO han participat al Campus Ítaca a la Universitat Autònoma. Han pogut fer projectes amb l’ajuda de professors universitaris.

All-focus

Jornada Trenquem Barreres

La jornada Trenquem Barreres celebrada el 21 de juny es va iniciar amb la presentació dels projectes treballats pels alumnes del CFGM d’Atenció a les Persones en Situació de dependència de l’institut.
El 1r projecte “Afectividad y sexualidad en la 3a edad”, de les alumnes Mirce… Llegeix més»

Treball de síntesi. Alumnes 1r ESO

Del 18 al 20 de juny, els alumnes de 1r d,ESO realitzen una estada a la casa de colònies “El Collell”, que serveix alhora per realitzar el treball de síntesi.Els alumnes participen en diferents proves i activitats esportives, alhora que han de completar un dossier de treball. El dia 21 acabaran el treball a l, Institut i el 22 en faran l, exposició.
Cada dia anirem penjant imatges de les activitats i treballs que realitzen.

DELF – Diplôme d’Etudes de Langue Française

Le lycée Guillem Berguedà félicite chaleureusement tous les élèves qui ont passé cette année les épreuves C.O, E.O, C.E, E.E du DELF A2 ( celui des compétences élémentaires qui permet de faire face aux situations simples de la vie quotidienne) et du DELF B1 (celui de l’utilisateur indépendant qui peut entrer dans un vrai dialogue).

À noter que le nombre de candidats du DELF A2 et B1 a fortement augmenté cette année et que 100% des candidats ont passé ces épreuves avec des notes remarquables.

Il vous reste à aller plus loin. L’essentiel est d’être régulier!

Nos félicitations à tous!

Presentació de projectes de recerca de 4t d’ESO

Dijous 7 de juny al porxo de l’institut els alumnes de 4t d’ESO van presentar els projectes de recerca que han dissenyat durant aquest curs 2017-2018.

Uns 30 grups d’alumnes van explicar el seu projecte als alumnes de 3r.

L’objectiu més important d’aquest event era acostar als futurs alumnes de 3r d’ESO els resultats d’aquesta matèria que hauran de cursar el proper any.

A més, pels alumnes de 4t d’ESO va suposar fer una exposició del seu treball a persones d’un nivell semblant.

Cada grup ha realitzat un projecte sobre un tema triat per ells, plantejant-se uns objectius, una metodologia i arribant a unes conclusions. Els temes triats han estat molt variats, segons un perfil social, mediambiental, científic, tecnològic, lingüístic, etc. Sobre el treball realitzat han hagut d’elaborar un informe escrit i un pòster, que es podien veure aquest dia.

Podeu veure més fotos si cliqueu sobre la imatge.