SORTIDA AL RIU LLOBREGAT -1r ESO

Els alumnes de 1r d’ESO vam anar al riu Llobregat a Pedret per treballat diversos aspectes relacionats amb el riu

També vam agafar mostres de macroinvertebrats i vam completar l’estudi al laboratori.

Podeu veure fotos si cliqueu damunt de la imatge.

A CHRISTMAS CAROL

 

 

El passat dijous 5 de desembre, els alumnes de segon, tercer i quart d’ESO (al voltant d’uns 180) van anar al Teatre Patronat de Berga a veure l’obra de teatre A Christmas Carol de Charles Dickens en anglès. Aquesta és una de les obres més conegudes de la literatura en llengua anglesa de l’època victoriana.

 

 

En motiu de l’arribada de les festes de Nadal, des del departament de llengües estrangeres vam escollir aquesta peça perquè l’obra explica la història d’Ebenezer Scrooge, un home avar i egoista que després de rebre la visita de diversos fantasmes durant la nit de Nadal, es transforma radicalment en una altra persona.

AMERICAN DANCES

El passat divendres 22 de novembre, els alumnes de primer i segon d’ESO van poder gaudir d’una sessió cultural en anglès dedicada a balls típics americans. El grup Ludotori Folk, que va conduir aquesta activitat, ens va parlar també sobre la tradició de Thanksgiving que és àmpliament celebrada als Estats Units i que enguany es va celebrar el passat dijous 28 de novembre. Vam poder aprendre vocabulari sobre aquesta festivitat, així com també danses i cançons típiques d’aquest dia i de d’altres.

Des del departament de llengües estrangeres del centre estem molt contents de la bona rebuda que va tenir aquesta iniciativa entre els alumnes. Tots hi van participar activament i gaudir d’allò més. 

VIDEOS

American dances1 American dances 5
American dances 2 American dances 6
American dances 3 American dances 7
American dances 4 American dances 8

 

Teatre Kursaal de Manresa: Troia, una veritable odissea!

El passat dia 29 de novembre, un grup d’alumnes del batxillerat Humanístic van assistir a la representació de l’espectacle polifònico-teatral Troia, inspirat en la Ilíada i Odissea, obres atribuïdes a Homer (segle VIII aC), tot acompanyat per grans cors de la història de la música interpretats a capella. L’espectacle no deixà indiferent ningú, tant pel talents dels intèrprets com per la bellesa de la posada en escena. En sortir, no ens vam poder resistir a la temptació de fer-nos una fotografia al costat d’un dels nostres herois preferits, Odisseu.

Premis GMC a treballs de mineralogia

El Grup Mineralògic Català, una de les entitats col·laboradores en l’organització d’Expominer, va fer entrega dels Premis GMC 2018-19 als treballs acadèmics d’investigació de batxillerat sobre mineria, mineralogia i patrimoni miner el diumenge 10 de novembre a les 12:30h a l’estand del Grup Mineralògic Català, a Expominer 2019.

El treball guanyador del Premi GMC 2018-19 ha sigut “La riquesa geominera del Berguedà“, presentat per la Paula Hernando Barcons, de l’INS Guillem de Berguedà, de Berga, Barcelona. El treball ha sigut tutoritzat per la professora Maribel Jódar Mohedano.

Accèssit 1: Aina Catasús Alcázar, amb el treball “Les roques que mengem: clorurs evaporítics“, tutoritzat pel professor Josep Verge Gavaldà del Col·legi Sant Josep, de Sant Sadurní d’Anoia, Alt Penedès,Barcelona.

Accèssit 2: Estela Cruz García, amb el treball “El talc, un mineral molt present a les nostres vides“, tutoritzat per la professora Margarita Cargol Cortada, de l’INS Castell d’Estela, d’Amer, la Selva, Girona.

El premi va ser entregat per la Directora del Saló, Marta Serra Peruchet, i el President del Grup Mineralògic Català, Frederic Varela, en presència dels patrocinadors del premi: Rafael Arquillo, de Kunugi Minerals; Griselda Kucera, de Natura Kucera; Jordi Fabre, de Fabre Minerals; i Joan Rosell, de Rosell Minerals.

 

 

 

 

Clara Mas Martí guanya el 3r premi del concurs de dictats

El passat dissabte 30 de novembre, al Pavelló de Suècia de Berga, se celebrà el 2n Concurs de dictats Pompeu Fabra organitzat per Òmnium cultural.
En aquest ocasió participaren al certamen Júlia Giró, Àfrica Roca, Clara Mas i Pol Salvador.
Clara Mas, de 2n ESO C, va aconseguir el 3r premi.
Felicitem a tots els participants i especialment a la Clara!

Jocs per una bona convivència

Els alumnes que formen part de l’equip de convivència del centre:  els guites d’aquest curs i del curs passat i els del “de tu a tu”, han preparat una sèrie de jocs cooperatius pels alumnes de 1r d’ESO . Amb aquests jocs els nois i noies aprenen que s’ho poden passar bé, no només amb els jocs competitius, sinó també amb jocs en els que no juguen els uns contra els altres, sinó treballant tots junts per superar obstacles. Tot això és per tal de crear un bon clima al centre i potenciar certs valors com la cooperació, l’empatia, l’assertivitat i la solidaritat.

En les properes setmanes, tots els alumnes de 1r d’ESO  realitzaran aquestes activitats.

Doblatges a la classe de castellà

Aquest mes de novembre, els alumnes de 1r d’ESO han treballat el diàleg des de la matèria de castellà i, entre altres activitats, han doblat parts de pel.lícules, treballant també la parla en públic, la lectura i la dicció. Felicitats a tots!

Crònica de l’anellament d’ocells

10/11/2019 – Cal Ros de Merolla

A les 8:45 ens hem reunit tots els alumnes inscrits a la sortida a l’aparcament del restaurant La Cabana i hem anat fins a Cal Ros de Merolla, on els experts que ens ensenyaran a anellar ocells, ja havien muntat prèviament les xarxes en forma de bossa i també saquets amb menjar als arbres que serveixen per fer d’esquer.

Quan hem arribat ens han fet una petita explicació, ens han repartit unes taules per anotar les seves característiques i, amb els ocells que ja havien agafat els anelladors, hem començat a medir-los les ales, classificar-los segons el sexe, l’edat i l’espècie que tenen, mirar-los la quantitat de greix i de múscul i en cas que ja haguessin estat anellats contrastar les característiques que tenien abans i les d’ara.

A mesura que hem anat acabant d’observar-los, els hem pogut agafar, acariciar-los i, finalment, els hem alliberat.

Hem pogut anar a veure les 5 xarxes que hi havia instal·lades i capturar els ocells que hi havien quedat atrapats, posar-los en bosses i tornar al lloc on teníem els instruments necessaris per observar-los i identificar-los.

El segon cop que hem anat a buscar ocells a les xarxes, no ha fet falta que apuntéssim les seves característiques i només hem apuntat el seu nom per tenir presents les espècies que podem trobar al Berguedà. D’aquesta manera hem pogut dedicar-nos a fer fotos dels ocells i fixar-nos molt en el procés que s’ha de dur a terme per anellar un ocell.

 Ton Costa Esquius

1r ESO B