Jornada de Bones Pràctiques en Perspectiva de Gènere en l’Àmbit Sociosanitari

Dimarts 14 de març vam portar a terme la Jornada de Bones Pràctiques en Perspectiva de Gènere en l’Àmbit Sociosanitari al Casal Cívic de Berga.
Va resultar ser un matí profitós, un espai per aprendre de manera diferent gràcies a les propostes programades.
Després de l’obertura feta pel director del centre Ferran Camprubí, la periodista Marta Roqueta @roquetafernandez, ens va oferir una pinzellada de la realitat en la que es troba aquest àmbit professional des de la perspectiva de gènere, evidenciant amb dades la desigualtat que es perpetua tots i els canvis que socialment anem fent.
Tot seguit, la Cooperativa NUS @nus.cooperativa ens va portar des del teatre social reflexionar sobre pràctiques que ens podem trobar en l’àmbit sanitari i de quines maneres podem mirar de resoldre-les i avançar des de la perspectiva de gènere, felicitem a l’alumnat per la participació i implicació amb la proposta.
Gràcies a empreses i comerços col·laboradors vam gaudir d’un petit esmorzar que ens va permetre agafar forces per a continuar les activitats de la jornada.
Amb la panxa plena, vam donar pas a l’Anna Boix de la Cooperativa Fil a l’Agulla @filalagullacooperativa, que ens va oferir un espai de reflexió profunda sobre termes i conceptes importants per desengranar el perquè de la perspectiva de gènere en les nostres relacions professionals i personals. Educar la mirada intrapersonal per ser més conscients i promoure canvis.
I ja per concloure, la Rosa Genovès i la Dolors Vargas del Consell Comarcal del Berguedà @ccbergueda, ens van presentar el nou protocol per a l’abordatge integral de les violències masclistes al Berguedà. L’alumnat com a futurs professionals sociosanitaris cal que coneguin la seva existència i les eines de les que disposen per oferir una millor qualitat.
Com en totes les coses, hem pogut fer valoració i hi ha hagut aspectes positius i, d’altres a millorar. Generant aquestes activitats és com aprenem cada vegada a fer-ho millor!
Gràcies a la implicació del professorat de cicles i a l’Institut per fer-nos costat!