Sortida dels alumnes d’història de l’art i llatí a Empúries i Girona

El passat vint d’abril els alumnes d’història de l’art i llatí del centre van viatjar en el temps dos mil anys enrere i van visitar les restes de l’antiga ciutat d’Empúries. Allà, l’esperit reviscut d’una patrícia emporitana ens va guiar per les runes d’un dels enclavaments més importants de la Hispània romana. Fundada per grecs procedents de Focea i Massilia al segle VI abans de Crist, Empúries esdevingué un centre comercial i de culte a Asclepi, déu grec de la medicina. Vam poder reconèixer les parts més importants de la ciutat grega, com ara l’àgora, el mercat i el santuari d’Asclepi. Després vam pujar a la ciutat romana, on vam poder gaudir dels mosaics de la domus del Caius Aemilius, i vam veure les restes de les termes i del fòrum local.

Tot seguit, van anar a la ciutat de Girona, on la Montse Pascual ens va descobrir la catedral de Girona, monument que suposa un dels màxims exponents de l’arquitectura gòtica catalana. Projectada inicialment com un edifici de tres naus, l’any 1417 es va convocar una reunió per dirimir la qüestió. Malgrat que quasi tots els mestres d’obres aconsellaven seguir amb les tres naus, es va decidir acabar-la amb una sola nau, donant lloc a la nau gòtica més ampla del món.

A més, també vam poder gaudir d’una de les joies artístiques més particulars del món: el tapís de la creació, un brodat que combina els episodis inicials del Gènesi amb el calendari i la invenció de la creu. Malauradament, no es conserva sencer, però això també li dóna un aire de misteri que encara ens enganxa més.

Va ser una jornada intensa en la qual vam gaudir molt de la nostra cultura i vam passar un gran dia de convivència.