Altres projectes

Mediació: Projecte per la millora de la convivència escolar en què un grup d’alumnes formats i coordinats per un professor intervenen en la mediació de conflictes entre alumnes.

EFEC (Educació Financera a les Escoles de Catalanya): En l’actual marc econòmic-financer, més que mai, cal oferir coneixements financers a diversos col·lectius i en diferents nivells, però molt especialment a escoles i adolescents. El programa EFEC està dirigit a alumnes de 4rt d’ESO de les escoles catalanes que voluntàriament participen.

Pla Educatiu d’Entorn: Pla que aglutina i coordina nombroses activitats i projectes a nivell local, tant en els centres d’ensenyament com a d’altres entitats i administracions. En el nostre Institut és a través d’aquest pla i les aportacions municipals que es porta a terme l’Estudi Assistit, reforç escolar en horari no lectiu per a alumnes amb dificultats de rendiment escolar.

Pla d’Autonomia de Centre: Darrer curs d’un pla quatriennal que cerca objectius de millora a través de recursos econòmics i humans i d’un seguiment per part de la inspecció i l’administració educativa. Malgrat que aquests recursos s’han estroncat aquests darrers anys se segueix treballant per portar a terme els objectius planificats.

Centre Formador: L’Institut Gelida està dins la llista de Centres Formadors del Departament d’Ensenyament per a portar a terme les pràctiques del Màster per a Professors d’Ensenyament Secundari.