Compromís Educatiu

CARTA DE COMPROMÍS EDUCATIU

 

Abans del principi de cada curs, en el moment de la matrícula, la direcció de l’Institut, els pares i l’alumne signen aquest document que entén l’educació dels joves com un compromís d’acció conjunta de família i escola i que comporta un seguit de compromisos:

 

Per part de l’alumne/a:

1.- Vetllar per obtenir bons resultats acadèmics.
2.- Tenir un bon comportament i actitud.
3.- Complir la normativa vigent i les normes que pugui establir el centre.
4.- Mostrar una actitud de respecte vers companys, professorat, personal d’administració i serveis, monitors/es de menjador, personal de neteja, etc. del centre.
5.- Tenir cura del mobiliari, dels estris, del material del centre i dels companys i col·laborar en el manteniment i la neteja dels espais de l’institut.
6.- Responsabilitzar-se de les tasques encomanades.
7.- Col·laborar en tasques de tutoria i acollida, tant dels alumnes nouvinguts, com dels alumnes més petits del centre.
8.- Respectar les diferències, entenent que tots tenim els mateixos drets i deures, i que no depenen de l’edat, ni del lloc de procedència.
9.- Col·laborar per fer del centre un lloc integrador, i no discriminar ningú pel seu origen, aspecte, sexe, ni per la seva manera de ser.
10.- Generar un ambient favorable a l’estudi, una conducta correcta i un clima d’ordre i silenci, tant a l’aula, com a d’altres espais del centre (passadissos, menjador, espais d’esbarjo, vestidors, lavabos, autocar,…) generant un bon ambient a l’institut.
11.- Mostrar interès , participant i col·laborant en la dinàmica de treball, amb actitud positiva, per atendre les explicacions i indicacions dels professors, monitors, personal d’administració i serveis, etc.
12.- Dur sempre l’agenda per anotar els deures, treballs i previsions i fer-la servir com a eina de contacte entre l’institut i la família.
13.- Portar cada dia el material escolar necessari.
14.- Responsabilitzar-se i no permetre conductes d’assetjament entre iguals.
15.- Denunciar davant d’un adult (família, tutor/a, psicopedagog/a, equip directiu,…) qualsevol situació que posi en perill la integritat física o psicològica, o suposi qualsevol tipus de vexació o humiliació de qualsevol membre de la comunitat educativa.
16.- Protegir els meus drets i els drets dels altres.
17.- Respectar les propietats dels altres.
18.- No excloure ningú de participar en les activitats del grup.

 

Per part de la família:



1.- Respectar el caràcter propi del centre, l’autoritat del professorat i de l’equip directiu i dipositar en ells la confiança en l’educació del nostre fill/a.
2.- Compartir amb el centre l’educació del fill o filla i desenvolupar i afavorir les complicitats que són necessàries per aplicar el projecte educatiu del centre.
3.-  Conscienciar el fill o filla a respectar les normes específiques de funcionament de centre, en particular les que afecten la convivència escolar i el desenvolupament normal de les classes.
4.- Respectar les mesures correctores que estableixi el centre i atendre el seu compliment.
5.- Vetllar perquè el fill o filla compleixi el deure bàsic de l’estudi, l’assistència regular i puntual a les activitats acadèmiques, i també perquè faci les tasques encomanades a casa pel professorat.
6.- Ajudar el nostre fill o filla a organitzar el temps i l’espai d’estudi a casa i a disposar del material escolar necessari per a l’activitat escolar.
7.- Respectar els protocols establerts per l’institut per adreçar-se al centre en cas de discrepàncies, coincidències o suggeriments en relació a l’aplicació del projecte educatiu en la formació del fill o filla seguint l’ordre de  professor, tutor, cap d’estudis i finalment director, si s’escau.
8.- Facilitar al centre les informacions del fill o filla que siguin rellevants per al procés d’aprenentatge i el seu desenvolupament personal.
9.- Atendre amb la major rapidesa possible les demandes d’entrevista o de comunicació que formuli el centre.
10.- Adoptar criteris i mesures que puguin afavorir el rendiment escolar del fill o filla.
11.- Comunicar al centre educatiu qualsevol situació que posi en perill la integritat física o psicològica , i/o suposi la vexació i/o humiliació de qualsevol alumne o membre de la comunitat educativa.
12.- Implicar-se activament en la vida del centre i participar en les activitats per a les famílies organitzades des de l’institut, en particular, assistir a les reunions, tallers per a famílies, etc.
13.- Informar el fill o filla del contingut d’aquests compromisos.

 

Per part del centre:



1.- Contribuir a la formació i al desenvolupament integral de la personalitat de l’alumne/a.
2.- Vetllar per fer efectius els drets de l’alumne/a en l’àmbit escolar.
3.- Donar una sortida específica a les diferents tipologies d’alumnat, d’acord a les necessitats  i característiques personals de cadascun dels alumnes en funció dels recursos atorgats al centre per l’administració educativa.
4.- Establir una sèrie d’acords i decisions sobre l’ordre, el silenci i el clima de treball a les aules i al centre en general per garantir el correcte desenvolupament dels processos d’ensenyament-aprenentatge.
5.- Vetllar, des de l’inici de cada curs, per a què tota la comunitat educativa (professorat, alumnat, famílies i entorn educatiu) s’involucri en el compliment i manteniment d’aquestes condicions que permeten un correcte aprofitament dels ensenyaments que s’imparteixen en el centre.
6.- Informar l’alumne/a i la família, si s’escau, dels criteris que s’aplicaran per avaluar el seu rendiment acadèmic i dels resultats de les avaluacions.
7.- Mantenir comunicació amb la família per informar de l’evolució acadèmica i personal de l’alumne/a sempre que es requereixi o calgui.
8.- Comunicar a les famílies els retards i les absències de l’alumne/a o qualsevol altra circumstància que sigui rellevant per al seu desenvolupament acadèmic i personal.
9.- Atendre en la major brevetat possible les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli la família  mirant de conciliar l’horari laboral de la família amb l’horari del centre.
10.- Col·laborar amb els estaments de l’entorn (Ajuntament, Regidoria de Joventut, Serveis Socials,…) per treballar conjuntament en temes d’educació i joventut.
11.- Implicar els joves i fer-los partícips actius, tant en el seu procés d’aprenentatge, com en aspectes relacionats amb la vida del centre.