Atenció a la Diversitat

TRACTAMENT DE LA DIVERSITAT PER AL CURS 2018-2019

Primer, segon i tercer d’ESO:

• Reducció del nombre d’alumnes per grup-classe: Malgrat que la dotació de grups de l’Institut és de dos a primer, segon i tercer d’ESO, el Claustre de Professors ha determinat orientar pedagògica i organitzativament el Centre cap a la reducció d’alumnes per classe, dotant generosament de recursos humans els nivells inicials i constituint tres grups d’uns vint alumnes a cadascun d’aquests nivells.
  • Atenció més individualitzada: Una ràtio de 20 alumne per grup (en lloc de 30) ha de permetre una atenció més individualitzada en el marc del treball de grup.
  • Educació inclusiva: La reducció d’alumnes per classe facilita el tractament de la diversitat dins del grup en totes les matèries i l’adaptació i l’atenció a les necessitats i potencialitats de cada un dels nois i noies.
  • El Centre compta amb una auxiliar d’educació especial per a fer suport d’alumnes de necessitats educatives especials.
  • Tutories individualitzades: Hi ha un tutor per grup classe amb 3 hores de dedicació setmanals (una d’activitats amb el grup i dues d’atenció als alumnes i a les seves famílies). Un reforç tècnic des de secretaria facilitarà la feina administrativa a tots els tutors gestionant el sistema informàtic de faltes i incidències dels alumnes.
  • Atencions individualitzades: Els alumnes que requereixin una atenció particular en alguns moments del seu procés educatiu durant el curs comptaran amb l’atenció individualitzada de l’Equip Psicopedagògic del Centre.
  • Projecte FUTURA: Està dissenyat per treballar amb alumnes de 3r i 4t que presenten un rendiment i/o una adaptació baixos desenvolupant el currículum general. Consisteix en un Programa de Diversificació Curricular que combina tres dies d’activitats acadèmiques amb una adaptació de metodologies i continguts i dos dies d’experiència en el món del treball.

Quart d’ESO:

• Tutories individualitzades: Hi ha un tutor per grup classe amb 3 hores de dedicació setmanals (una d’activitats amb el grup i dues d’atenció als alumnes i a les seves famílies). Hi haurà el reforç tècnic des de secretaria que facilitarà la feina administrativa a tots els tutors gestionant el sistema informàtic de faltes i incidències dels alumnes.
  • Grups heterogenis: Es continua en la mateixa línia que l’any anterior conservant els grups naturals de classe en totes les matèries excepte en aquelles que formen part dels itineraris proposats per l’Institut i a l’àrea de matemàtiques.
  • Grups homogeneïtzats a l’àrea de matemàtiques: A l’àrea de matemàtiques, d’acord amb la naturalesa de l’assignatura, l’equip docent ha valorat positivament l’agrupament dels alumnes d’acord al seu moment d’aprenentatge.
  • Itineraris: Les matèries optatives de 4t d’ESO estan agrupades en franges horàries. Els alumnes podran triar en funció dels seus interessos i dels estudis que vulguin seguir en acabar l’ESO entre aquestes alternatives:

Projecte FUTURA:

Dissenyat per poder treballar dins de la diversitat dels alumnes de 3r i 4t d’ESO del Centre a través d’una diversificació curricular. La tipologia d’alumnat es caracteritza perquè presenten comportaments i conductes d’adaptació acadèmica i social difícils en el marc del sistema escolar o algun retard en els seus aprenentatges. En aquest projecte es creen estratègies senzilles, però operatives, per a una millor implicació dels alumnes i millorar el seu rendiment: treball per projectes, tallers, estades a empreses, etc…, que permetin assegurar a aquests alumnes els coneixements necessaris (competències bàsiques) per moure’s com a individu autònom i aprofitar el que la societat posa a la seva disposició.

Objectius de FUTURA:

• Conèixer els interessos, motivacions i característiques de cada adolescent que formen el P.F. (Projecte Futura).
  • Aconseguir que l’alumne visqui situacions d’èxit perquè pugui millorar el concepte que té d’ell mateix i conseqüentment noti un guany en les seves possibilitats individuals.
  • Reforçar les relacions humanes de grup.
  • Proporcionar continguts bàsics que serveixin per poder assolir les competències bàsiques i poder acreditar l’ESO amb diversificació curricular.
  • Oferir la possibilitat de conèixer el món laboral i despertar els interessos individuals.