Sortida a Girona

El passat dimarts 21 de desembre, els alumnes de 1r d’ESO més un grup d’alumnes de la matèria optativa de cinema i una alumna de Batxillerat, acompanyats per professors del centre, van realitzar una sortida a Girona. El temps ens va acompanyar. La sortida va tenir dues parts: la primera va consistir en una visita al museu del cinema, on es va realitzar el taller “Girona plató”, a través del qual els alumnes, després d’unes pinzellades de teoria es van convertir en directors de cinema, guionistes i actors i actrius improvisats. La segona part va consistir en una cursa d’orientació on els alumnes i els professors havíem de descobrir deu codis amagats en elements urbans a partir d’unes pistes. Vam haver de córrer molt per completar l’activitat, doncs el temps no ens va sobrar entre desplaçaments i les dues activitats. L’objectiu de la sortida era doble: d’una banda, aprendre conceptes i estratègies sobre cinema per elaborar diversos booktràilers en cada grup a partir de les lectures de llengua castellana; d’altre costat, conèixer una mica una ciutat tan rica culturalment: no vam arribar a les muralles ni als banys àrabs, però vam poder gaudir de les escales i la façana de la catedral, de l’Onyar –un dels quatre rius que passen per Girona- i dels seus ponts, entre els quals hi destaca el pont de ferro, projectat per Gustave Eiffel. Van quedar moltes històries i llegendes per explicar, però qui hagi estat seduït per la ciutat, hi tornarà algun dia per descobrir-ne tots els secrets i els racons.