XV Mostra de Treballs de Recerca de Batxillerat

El passat dijous 19 d’abril va tenir lloc a l’Ateneu de Cerdanyola del Vallès la XVa Mostra de treballs de recerca de batxillerat.

El nostre institut va participar-hi amb la presentació d’una selecció de treballs elaborats pels alumnes de 2n de batxillerat entre els quals estan:

• La carrera nuclear: l’inici de la fi del món de Marc Prades Alegre. Tutora: Susana Valle
  • L’estrès de l’Anna del Retiro Ramos. Tutor: David Castelló
  • Microorganismes per tot arreu de Paula Ginés Pérez i Gerard Rodríguez Ferrer. Tutora: Leonor Segura
  • Projecte emulador portàtil basat en Raspberry “Rhyme PI” de Sergio Gómez Àguila. Tutor: Alfons Valverde

Tots i totes van rebre els diplomes atorgats per l’ajuntament per donar-los les gràcies per la feina tan ben feta i la gran implicació en els seus treballs respectivament.

El treball seleccionat per fer l’exposició oral a la mostra va ser el treball de la Sílvia Peribáñez, Serveix d’alguna cosa fer un voluntariat?, Tutora Eva Ferrer. La seva recerca neix a partir de la vivència com a voluntària en un projecte de Guatemala realitzat durant tres estius consecutius. El projecte es diu Los Patojos i, bàsicament, podríem dir que és una escola alternativa en un país on l’escolarització no és obligatòria. Però, no tan sols és una escola, sinó que va més enllà ja que promou valors com la igualtat, la dignitat, el respecte i la capacitat de dur a terme somnis i idees.

El treball està dividit en un part teòrica on s’explica la història del projecte i els seus aspectes tan innovadors per al país, l’experiència i les reflexions personals, un estudi de les entrevistes i la conclusió.

I, com a part pràctica, ha presentat un vídeo reportatge amb entrevistes realitzades a personal docent, al fundador de l’escola, a voluntaris i a nens del projecte. Principalment és una recerca in situ, de coneixement i investigació.

La Sílvia conclou el treball explicant el que ha après amb aquesta oportunitat personal de compartir les seves forces, energies, idees, coneixements, opinions, amor i, sobretot, vida amb altres persones. Però, no tan sols ha significat donar temps, recursos i treball, sinó que també ha significat rebre satisfacció, aprenentatge, experiència i relacions humanes.

Ha tingut l’oportunitat de connectar amb altres persones, compartir i créixer junts. L’experiència l’ha ajudat a enriquir-se com a persona i ciutadana del món.

Gràcies, Sílvia per ser una alumna excel·lent i una millor persona.

ç