Forat del Vent , finalista del premi Conviure del Parlament de Catalunya

Forat del Vent i Ramon Fuster, finalistes del premi Conviure del Parlament de Catalunya

Volem compartir amb tots vosaltres aquesta noticia que es va publicar a Cerdanyola.info.

L’institut Forat del Vent i l’escola Ramon Fuster de Cerdanyola són dos dels centres finalistes del premi Conviure del Parlament de Catalunya que premia la millor tasca de simulació parlamentària  al projecte “Fem una llei”.

Un grup de segon de batxillerat de l’institut Forat del Vent i un grup de tercer d’ESO de l’escola Ramon Fuster són finalistes del premi que convoquen l’Associació d’Antics Diputats i el Parlament de Catalunya entre els participants en els tallers que ofereix l’Aula Parlament als alumnes de centres de primària, secundària, batxillerat i formació professional.

Els serveis educatius del Parlament seleccionen cinc grups finalistes per a cada etapa educativa valorant l’elaboració, versemblança, innovació i valors democràtics de les propostes del seu programa. També es valora el desenvolupament del rol de diputat o diputada dels alumnes, la seva motivació, la capacitat de negociació i de pacte i el seguiment de les normes de comportament durant l’execució del taller i es té en compte el paper i la implicació del professorat.

Per a optar al premi, els cinc finalistes de cada categoria han de participar en l’activitat parlamentària «Fem una llei», de debat en línia d’un projecte de llei simulat i en el debat posterior al Saló de Sessions del Parlament, en la qual es recrea una sessió plenària. En el cas de primària es tracta una llei sobre protecció dels animals, en el de secundària una norma sobre el reciclatge i en el de batxillerat i formació professional, una llei sobre la intel·ligència artificial i la robòtica.

El jurat valora diferents aspectes durant el debat i la sessió plenària final, com les esmenes presentades, la puntualitat en el lliurament de les esmenes, la consistència i la versemblança dels posicionaments dels grups parlamentaris simulats, la capacitat de diàleg i de pacte, el respecte als altres grups parlamentaris, la defensa respectuosa dels arguments, i el comportament de tots els estudiants el dia de la sessió plenària.

El projecte de llei que es treballa consta de quatre parts: una exposició de motius i tres capítols. Per a cadascuna de les quatre parts en què està estructurat el projecte de llei simulat es destinen dues setmanes de feina: una a l’aula per a preparar les esmenes i l’altra per a posar‐les en comú i debatre‐les, i, si escau, aprovar‐les a través d’aquest web.

Es tracta d’una tasca de vuit setmanes que s’acaba el dia del debat del projecte de llei en el ple simulat al Saló de Sessions del Parlament.

La sessió final de debat parlamentari es farà el 24 de maig, a les 10 hores en el cas de batxillerat i a les 11 hores en el de Secundària. L’import del premi és de 1.500 € per al guanyador de cada una de les tres categories. El lliurament de premis serà el mateix 24 de maig a les 13.30 hores.

L’institut Forat del Vent tindrà com a competidors en la final als instituts Joan Ramon Benaprès de Sitges i Olivar Gran de Figueres i l’escola Sant Gabriel de Barcelona. Els centres competidors del Ramon Fuster seran les escoles Mare de Déu de Montserrat i Sagrat Cor de Barcelona i els instituts La Mitjana de Lleida i Vallvera de Salt.