Projecte interdisciplinar: el rap

El rap és un moviment artístic i cultural que va sorgir als EEUU a finals dels anys 60 dins les comunitats afroamericanes i llatinoamericanes de barris populars de New York com el Bronx, Queens i Brooklyn. Els seus orígens musicals son el funk, el dub, el rhythm and blues, el reggae, el blues, el jazz, la música electrónica, etc.

rap

Al llarg d’aquest curs hem estat treballant aquest fenomen i els seus derivats, des d’un punt de vista interdisciplinar entre les matèries de música i castellà, amb 1r d’ESO.

Al segon trimestre vam aprofundir en els diferents estils musicals d’on prové i que segueixen sonant actualment: història, subgèneres, instruments que utilitzen, com es balla, etc. I vam analitzar diverses cançons, des d’un punt de vista estructural.

Al tercer trimestre els alumnes de 3r van triar unes bases musicals a les que van posar-hi lletra. Van enregistrar els seus raps per pistes, amb el programa Audacity i alguns grups, fins i tot, van tenir la valentia de fer-ho en directe!

Els alumnes de 1r van anar més enllà, perquè a part d’inventar les seves pròpies lletres ritmades i d’enregistrar-les, van editar les seves partitures, utilitzant l’editor de partitures online https://flat.io

A continuació en teniu alguns exemples:

1r ESO:

• RAP CONTRA EL BULLYING (Vihn, Cristian i Javi):    partitura       i            àudio

3r ESO:

RAP (Alba, Álvaro, Pablo i Xavi):   àudio .mp3

arriba

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *