Expedició de títols

L’expedició de títols es tramita quan l’alumnat ha finalitzat els estudis reglats en qualsevol centre, per tant, ha superat l’ESO o el Batxillerat.

ESO

L’expedició dels títols de l’ensenyament obligatori (ESO) es fa d’ofici per part del centre, i no comporta el pagament de cap mena de taxa per part de l’alumnat. L’alumnat no ha de fer cap tràmit per a la seva tramitació, és el centre qui fa tota la tramitació i comunica a l’alumnat l’arribada del mateix al centre i les condicions per a efectuar el seu lliurament mitjançant una comunicació per correu.

TAXA: Gratuïta
TERMINI: Normalment, passen dos anys des de la seva tramitació. El centre us avisarà quan arribi. En cas de no poder-lo recollir la persona titular, la persona que vingui a recollir-lo ha de portar una autorització.

BATXILLERAT

L’expedició del títol de Batxillerat està subjecte al pagament de la taxa corresponent.

PAS 1. En finalitzar els estudis, sempre que s’hagin superat, s’enviarà per correu electrònic a l’alumnat, el resguard de sol·licitud de títol acadèmic i professional i liquidació de taxa.

PAS 2. S’haurà d’abonar la taxa mitjançant els mètodes indicats dins del termini establert al document. Si s’acaba el termini i no s’ha abonat la taxa, caldrà demanar un nou full de sol·licitud a la secretaria del centre.

PAS 3. Una vegada s’hagi pagat la taxa, ÉS IMPRESCINDIBLE tornar al centre el resguard del pagament i el comprovant de pagament per poder fer la tramitació del títol.

PAS 4. La secretaria et donarà el resguard del títol amb el segell de l’institut (no el perdis, perquè l’hauràs de presentar quan et toqui recollir el títol). Aquest resguard té la mateixa validesa que el mateix títol mentre aquest no s’hagi imprès.

TAXA: 69,65 € l’any 2023

DUPLICAT DE TÍTOLS

Quan l’alumnat ha perdut, ha malmès o hi ha un canvi de dades legals d’un títol oficial pot demanar l’expedició d’un duplicat adreçant una sol·licitud al centre. Caldrà justificar la petició presentant el títol deteriorat, justificant la pèrdua del títol original o acreditant documentalment el canvi legal de dades. Caldrà fer el pagament de la taxa corresponent.

Sol·licitud de duplicat de títol acadèmic i professional no universitari

TAXA: 17,25 € l’any 2023

BONIFICACIONS I EXEMPCIONS GENERALS

Bonificació del 50% de l’import*

• Famílies nombroses categoria general
    • Famílies monoparentals

Exempció del 100% de l’import*

• Famílies nombroses de categoria especial
    • Persones amb discapacitat igual o superior al 33%
    • Infants o adolescents en acolliment familiar
    • Víctimes del terrorisme (i els seus cònjuges i els seus fills/es)

*Cal presentar la documentació corresponent.

Més informació a: https://educacio.gencat.cat/ca/departament/normativa/taxes-preus-publics/taxes/index.html

BUP

Instruccions per a sol·licitar el duplicat del teu títol de BUP.

PAS 1. Fer el pagament de la taxa. Al següent enllaç trobaràs el formulari per fer el pagament de la taxa.

Per formalitzar el pagament de la taxa:

• Entrar a la pàgina web
  • Accedir a Gestión y Pagos de Tasas
  • Tasa 059
  • Acceder a rellenar e imprimir el formulario de liquidación de la tasa 059
  • Emplenar el formulari
  • Efectuar el pagament

PAS 2. Fer arribar per correu electrònic a la secretaria del nostre centre la següent documentació:

Una vegada arribi aquesta documentació s’iniciaran els tràmits per a la sol·licitud a l’administració.