4t visita el Parlament

Les darreres setmanes els diferents grups de 4t d’ESO han dut a terme la visita al Parlament de Catalunya, organitzada pel Departament de Ciències Socials.

A part d’acostar l’alumnat al funcionament del sistema parlamentari, també li ha servit per comprendre el funcionament de l’autogovern de Catalunya, el seu origen i les dificultats per què ha passat al llarg de la història.

L’edifici mateix del Parlament n’és un exemple clar: va ser polvorí de la Ciutadella de Barcelona, projecte de Palau Reial, museu d’art i la seu del Parlament de Catalunya (de la Generalitat republicana i de l’actual). I a més, va estar tancat durant la dictadura de Franco.

A més a més, l’alumnat ha fet una visita guiada pel pla de Palau i el Passeig de Colom a la recerca dels vestigis que la burgesia esclavista barcelonina va deixar en aquesta part de la ciutat.