TALLER DE MECATRÒNICA AL TECNOCAMPUS DE MATARÓ

Ahir dijous dia 11 de gener l’alumnat de l’optativa de Robòtica I de 1r de Batxillerat es va desplaçar al Tecnocampus de Mataró per fer un taller de Mecatrònica.

Després de la rebuda per part de l’empresa alemana SHUNK que és líder en la fabricació de pinces per robots industrials, es va presentar l’empresa, es va fer una descripció dels articles més destacats que fabriquen i se’n van poder veure en acció alguns d’ells mitjançant un robot industrial de mostra. En acabar aquestes explicacions, es va oferir a l’alumnat un petit refrigeri per poder continuar després amb els dos tallers de programació de robots industrials.

En el primer taller, per parelles, els alumnes van programar un robot per a poder desplaçar tres peces semblants a les fitxes del joc de les dames, però més gruixudes, des d’una posició inicial en què estaven separades fins a una posició final en què formaven una columna. El toc final va ser posar a sobre d’elles una altra peça en vertical, de manera que no pogués rodolar.

En el segon taller es va programar una trajectòria per un robot virtual mitjançant un programa de simulació.

Us deixem amb un petit vídeo que recull aquesta experiència que ha apropat una mica més a la realitat industrial aquests alumnes.