Les dades de la pandèmia del COVID-19 al Doctor Puigvert

DADES DE SEGUIMENT DELS ALUMNES DURANT LA PANDÈMIA

Benvolgudes famílies,

La situació d’increment de la incidència de Coronavirus, que està portant a la presa de mesures més restrictives, també està afectant la nostra comunitat. Tant per l’increment de casos de les darreres dues setmanes, com en el fet que el retard en la comunicació dels resultats de les PCR endarrereix el retorn a l’Institut d’alguns grups que ja han acabat el període de confinament preventiu.

Ens agradaria donar-vos algunes dades:

Data Total grups confinats per cas positiu Total alumnes confinats per casos positius (en grup) Total grups confinats per cribratge Total alumnes confinats per cribratge Total Alumnes confinats
(sense grup)
27/10/2020 10 223 28
29/10/2020 11 248 36
30/10/2020 12 269 40
02/11/2020 9 234 7 176 11
10/11/2020 8 195 7 176 19
13/11/2020 2 49 24

Hem de saber conviure amb aquesta situació sobre la qual no hi podem fer res, però si podem gestionar-ho de la millor manera possible amb el més estricte seguiment dels protocols i amb una actitud serena i educativa. Necessitem, per part vostra, una actitud de prudència davant de les persones amb símptomes, que hagin tingut contacte amb persones afectades o estan pendents de resultats de PCR. I ens agradaria recalcar que l’alumnat que es troba confinat fent QUARANTENA ha de romandre a l’habitatge familiar i no sortir-ne si no és per causa de força major.

A l’Institut també hem començat a aplicar mesures més restrictives per evitar que l’alumnat NO PORTI LA MASCARETA I ES BARREGI AMB LA RESTA DE GRUPS ESTABLES. És responsabilitat de tots que aquesta pandèmia la superem sense res a lamentar. Fora de l’horari escolar seria apropiat restringir les trobades de l’alumnat que no siguin del mateix GCE (Grup de Convivència Estable) fins que no es normalitzi la situació.

A nivell educatiu ara mateix tenim moltes casuístiques: alumnat confinat mentre el grup classe segueix de manera presencial, grups completament confinats, professorat confinat que dóna classes a alumnat que venen de manera presencial al centre, i professorat que ve al centre que dóna classes a alumnes confinats,… És per això que us demanem paciència i que us adreceu al tutor o tutora per parlar dels possibles desajustos que hi puguin haver. Si treballem tots junts i en positiu segur que Ens en sortirem!!

Esperem no haver de tancar el centre, però si la situació ho requereix, per seguretat de tots i totes ho farem. I tornarem a treballar de manera confinada tal com ho van fer del març al juny mantenint el màxim possible l’essència del nostre Projecte Educatiu de Centre.

Tots els grups de Batxillerat han començat un model semi-presencial a batxillerat en el què assistiran al centre 3 dies per setmana. Tanmateix, aquest percentatge de presencialitat variarà en funció de l’evolució de la pandèmia i de les necessitats acadèmiques de cada grup.

GRÀCIES A TOTS! Ens ENSORTIREM!